تأثیرگذار استراتژی دیجیتال

5 مرحله بسیار مهم استراتژی بازاریابی دیجیتال کسب و کارها در مسیر تلاش‌های بازاریابی دیجیتالی

افیلیت مارکتینگ، سوشیال مدیا مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و اتوماسیون بازاریابی برخی از مهم‌ترین سرفصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند. بدون تردید می‌توان ایمیل مارکتینگ را به‌عنوان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم در نظر گرفت. این شیوه بازاریابی در جذب مشتریانی مؤثر است که تا حدودی به محصولات شما علاقه‌مند هستند. درواقع عضویت در یک خبرنامه ایمیلی کاملاً اختیاری است و تنها افرادی که خودشان تمایل داشته باشند در آن عضو می‌شوند. هم استراتژی‌ها و هم تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ از اجزای مهم طرح بازاریابی دیجیتال هستند.

در اصل باید سعی کنید تا با نشان دادن ویترینی مجازی از محصولات خود، مشتریان را جذب کرده و با سرویس‌رسانی گوناگون به فعالیت خود توسعه ببخشید. پورتر از تحقیقات خود برای نشان دادن تجربه و عمل استفاده کرد و با تأسیس Monitor Deloitte، یک مشاوره استراتژی کسب‌وکار برای مدیران ارشد سازمان‌های بزرگ و نهادهای دولتی، این موضوع را ثابت کرد. استفاده از شهود خود برای ایجاد پرسونای بدون داده پشت آن می تواند منجر به تمرکز اشتباه شود. بنابراین این بدان معناست که شما باید از طریق مصاحبه ها و نظرسنجی های حضوری، برنامه ای یا تلفنی با مشتریان خود صحبت کنید. ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی برای تعامل و اطلاع رسانی به مخاطبان در مورد محصولات یا خدمات. ارسال ایمیل‌های هدفمند و شخصی‌شده برای ایجاد سرنخ‌ها، ترویج محصولات و ایجاد روابط با مشتری.

ارسال ایمیل‌های به‌روزرسانی، باعث فراهم کردن ارزش برای مشتریان و کسب اعتماد و وفاداری بیشتر آن‌ها به برند می‌شود. ارسال پیام در توییتر، آپلود ویدیو در یوتیوب و نوشتن مطالب مختلف در وب‌سایت، از مصادیق بازاریابی محتوا هستند. این روش دارای کارایی بسیار خوبی است چراکه محتوای شما را با روش‌های دیگری از قبیل بازاریابی سئو و شبکه‌های اجتماعی ادغام می‌کند و در نتیجه، بهره‌وری کار افزایش می‌یابد. شما نیز می‌توانید در دسته این دیجیتال مارکتینگ‌ها باشید اما به شرطی که به تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ به صورت عالی بپردازید و دقت زیادی را صرف کنید. آیا تا کنون به این مورد فکر کرده‌اید که اکنون که استراتژی دیجیتال مارکتینگی که مورد تدوین قرار داده‌اید، انجام شده است، برای جذب مخاطبین خود چه پیام تبلیغاتی می‌توانید در نظر بگیرید.

مدافعان متمایز باید بتوانند آن دسته از مشتریانی را که برای محصولات و خدمات ممتاز ارزش قائل هستند و کسانی که توانایی خرید آنها را دارند شناسایی کنند. در نظر گرفتن بودجه های کمیاب بازاریابی برای مشتریانی که قادر به خرید محصولات درجه یک نیستند، اتلاف منابع است. در نتیجه، سرمایه‌گذاری در شناسایی مشتریان با احتمال بالا و سپس توانایی ایجاد پیام‌ های خاص برای آن مخاطبان هدف تقسیم‌ بندی شده بسیار منطقی است. وقتی تاکتیک ‌های خاص بازاریابی دیجیتال را در نظر می‌گیریم، می ‌بینیم که بهینه ‌سازی موتور جستجو با ارزش ‌ترین تاکتیک دیجیتال مارکتینگ است که بیش از ۴۰ درصد آن را بسیار مؤثر ارزیابی می‌کنند. بازاریابی محتوا و بازاریابی ایمیلی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند، اما هیچ کدام در سطح بسیار موثر به 20 درصد نرسیدند.

«بازاریابی ربایشی یا درون‌گرا» (Inbound Marketing) به شکلی از بازاریابی گفته می‌شود که در آن در تمام مراحل سفر مشتری به جذب افراد، تعامل با آن‌ها و ترغیب آن‌ها می‌پردازید. در استراتژی بازاریابی ربایشی می‌توان از تمام تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید تا تجربه‌ای مطلوب برای مشتریان ایجاد کنید. از نمونه‌های بازاریابی ربایشی جایگزین روش‌های بازاریابی قدیمی می‌توان موارد فهرست زیر را نام برد. «بازاریابی محتوا» (Content Marketing) به ساخت و تبلیغ محتوا برای افزایش آگاهی از برند، رشد ترافیک، افزایش تعداد مخاطبان راغب و افزایش تعداد مشتریان گفته می‌شود. از کانال‌های پرکاربرد در استراتژی‌ بازاریابی محتوا می‌توان به پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، اینفوگرافیک‌ها، دوره‌های آموزشی آنلاین، پادکست‌ها، وبینارها و محتوای صوتی و تصویری اشاره کرد.

قبل از پرداختن به این سؤالات، به درک مشترکی از معنای اصطلاح «استراتژی» نیاز داریم. در واقع، ده ها نوع مختلف از استراتژی ها وجود دارد (به عنوان مثال، شرکت، کسب و کار، مالی، بازاریابی، عملیات، محصول/بازار، قیمت گذاری، ترفیع، توزیع). جایی که استراتژی در سطح شرکت در مورد تعیین بازارهایی است که یک شرکت باید در آن خدمت کند، استراتژی در سطح کسب و کار در مورد تعیین نحوه رقابت است و معمولاً به عنوان حوزه مدیریت کل در نظر گرفته می شود. بیش از بیست سال تحقیق تجربی با مدیران و مدیران اجرایی، وجود چهار رویکرد متمایز را برای آن موضوع نشان داده است که مربوط به چهار نوع شرکت است. بازاریابی ایمیلی یکی از قدرتمندترین ابزارها برای ارتباط مستقیم با مشتریان است.

هنگام تجزیه و تحلیل و کار با داده‌های موجود در شاخص آمادگی دیجیتال، باید به این نکته توجه کرد که کشورهای متعددی وجود دارند که باید ایجاد زیرساخت جدید دیجیتال را در اولویت قرار داد. با دنبال کردن این افراد تأثیرگذار در بازاریابی دیجیتال در توییتر، می‌توانید درباره بازاریابی دیجیتال، رشد کسب‌وکار، کارآفرینی، استارت‌آپ‌ها و جنبه‌های بیشتری از فضای دیجیتال اطلاعات کسب کنید. برای دریافت خدمات بازاریابی تأثیرگذار می‌توانید فهرست ما را بررسی کنید بهترین شرکت‌های بازاریابی تأثیرگذار در بریتانیا . امی پورترفیلد به کارآفرینان کمک می‌کند تا کسب‌وکارهای آنلاین خود را راه‌اندازی کنند. همچنین، حوزه‌های تخصصی او شامل راه‌اندازی و توسعه لیست ایمیل، ایجاد دوره‌های دیجیتال، و تبلیغ و فروش دوره‌های آنلاین با استفاده از وبینار است. شما می‌توانید با ایجاد یک تجربه مناسب برای کاربران نهایی و با توجه به اهدافتان، در جهت توسعه و پیشرفت برند خود حرکت کنید.

نکته قابل توجه در بازاریابی پورسانتی این است که باید پیش از جذب افراد قوانین و مقررات مشخصی را بین طرفین مشخص کنید. فروشندگان، معرف برند شما هستند و همیشه باید شعار برندتان را به گوش مشتریان برسانند. از این‌رو، کلمات بخصوصی که می‌خواهید فروشندگان از آن‌ها استفاده کنند را در اختیارشان قرار دهید. به علاوه، حتماً باید یک قرارداد کاری نیز برای افراد علاقه‌مند به همکاری در فروش تهیه کنید. تمام اقداماتی که به منظور افزایش ترافیک یا مبادلات تجاری در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شوند، در حوزه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند. برای بهره‌گیری از این نوع بازاریابی می‌توانید فعالیت‌های تجاری خود را در پلتفرم‌هایی نظیر فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب یا لینکدین بیشتر کنید.

بهترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارهای کوچک، اهمیت این روش را به خوبی نشان داده است. با استفاده از ویدیو، می‌توانید ارتباط عمیق‌تری با مخاطبان خود برقرار کنید و تاثیرگذاری بازاریابی خود را افزایش دهید. این روش یکی از جدیدترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای رشد کسب‌وکارهای کوچک است که به شما کمک می‌کند تا در بازار رقابتی موفق باشید. دیگر تبلیغات سنتی پاسخ‌گو نیستند و برندها باید محتوایی ایجاد کنند که با ارزش‌های آن‌ها همخوانی داشته باشد. تحلیل دقیق رفتار مصرف‌کننده به شما امکان می‌دهد تا جدیدترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای رشد کسب‌وکارهای کوچک را به‌کار ببندید و به نتایج مطلوب برسید. به فرآیند بازاریابی برای فروش محصولات و خدمات کسب و کار از طریق کانال‌های دیجیتال و دستگاه‌های الکترونیکی، بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ گفته می‌شود.

کارولین فام، رئیس موقت کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC)، در تلاش است تا موضع این نهاد را در مورد بازارهای پیش‌بینی تغییر دهد. وی قصد دارد با برگزاری یک میزگرد تخصصی، مسیر CFTC را در قبال این حوزه که آن را «باتلاقی از عدم قطعیت قانونی» توصیف کرده، اصلاح کند. از پروژه هول‌پانچ (Holepunch) ساخته شده و قابلیت اجرا روی سخت‌افزارهای مختلف، از سیستم‌های نهفته تا رایانه‌های رومیزی را خواهد داشت. این اقدام نشان‌دهنده‌ی تعهد تتر به ادغام فناوری‌های پیشرفته در دنیای رمزارزها است، به‌گونه‌ای که هم تجربه‌ی کاربری را بهبود بخشد و هم اصول حریم خصوصی و تمرکززدایی را حفظ کند. در آینده، سازمان‌ها به‌طور فزاینده‌ای فرهنگی مبتنی بر داده را قبول خواهند کرد که حداکثر استفاده از تحلیل‌ها را برای تأثیرگذاری بر فرآیندهای تصمیم‌گیری در تمام سطوح به کار می‌گیرد. شاید عده‌ای از شما با واژه استراتژی نام برده شده، آشنایی نداشته باشید و ندانید که استراتژی به چه معناست.

فرض کنید هدف نهایی استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما این است که از طریق رسانه‌های اجتماعی سرنخ‌های بیشتری ایجاد کنید. بنابراین نسبت به راه اندازی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ در توئیتر، فیسبوک یا اینستاگرام اقدام می‌کنید. ایجاد نقشه‌راه دقیق شامل مجموعه از پروژه‌های زیرساخت دیجیتال، برنامه‌های آموزشی، مشوق‌ها و راه‌های ابتکاری دولتی، نقاط عطف، اهداف پنج‌ساله و نتایج مورد انتظار است. مراکز داده بخش اصلی اکوسیستم هوش مصنوعی هستند و زیرساخت‌های ضروری را برای پاسخگویی به نیازهای محاسباتی گسترده برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی فراهم ‌می‌کنند. این امکانات مسئول ذخیره‌سازی، پردازش و تجزیه و تجلیل حجم عظیمی ‌از داده هستند که برای آموزش و استقرار مدل‌های هوش مصنوعی اهمیت دارند. با افزایش نقش هوش مصنوعی در توسعه مراکز داده، آینده زیرساخت این فناوری و توسعه نوآوری در این صنعت فراهم ‌می‌شود.

اغلب افراد تصور می‌کنند که این نوع بازاریابی، تنها به بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعی محدود می‌شود. در صورتی که این موارد فقط بخشی از بازاریابی دیجیتال به حساب می‌آیند و تمامی زیرمجموعه‌های این حوزه را دربر نمی‌گیرند. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند همیشه به دنبال روش‌هایی هستند که میزان بازدیدهای وب‌سایت خود و فروش محصولاتشان را افزایش دهند. این برنامه شامل استراتژی‌های دقیق برای بازاریابی اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و بهینه‌سازی قیف‌های فروش است. به‌جای صرف ساعت‌ها وقت یا استخدام مشاور، می‌توانید در عرض چند دقیقه یک برنامه کاملا سفارشی ایجاد کنید. هوش مصنوعی به شما کمک کند تا یک برنامه بازاریابی کاملا سفارشی‌شده برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید.

در نهایت با ادغام تمام این جزئیات قادر خواهید بود یک پرسونای خریدار بسیار دقیق و ارزشمند برای کسب و کار خود ایجاد کنید. لائوس با صادرات اخیر خود، با قدرت در رشد سریع نیروگاه‌های آبی در این منطقه پیش ‌می‌رود. سرمایه‌گذاری موردنیاز برای رساندن شبکه‌های برق به کشورهای در حال توسعه، ۲۵ درصد از میانگین اتحادیه اروپا را تشکیل ‌می‌دهد که طیف گسترده‌ای از حدود ۱۰ درصد تا بیش از ۱۰۰ درصد از GDP سالانه یک کشور را در بر ‌می‌گیرد. بسیاری از تفاوت‌هایی که در مراکز داده و زیرساخت‌های دیجیتال مشاهده ‌می‌شود، ریشه در نبود شبکه‌های برق به میزان کافی است. کشورهای در حال توسعه در این زمینه با کمبودهای زیادی روبه‌رو هستند با وجود این، حتی کشورهای بسیار توسعه‌یافته هم در تأمین نیازهای مرکز داده در حال توسعه با مشکلات تأمین برق مواجهند.

میانگین حملات سایبری موفق تاکنون حدود ۲۰ میلیون دلار برای دوهزار شرکت برتر جهانی (G۲۰۰۰) هزینه درپی داشته است. علاوه بر این، ۸۳ درصد از سازمان‌های بزرگ نیز به‌نوعی این حملات سایبری را تجربه کرده و ۵۰ درصد از آن‌ها در ۶ ماه گذشته خبر از حملات سایبری داده‌اند. هرماه تعداد حملات سایبری در دنیا به ۱۰۰ میلیون حمله هم می‌رسد که شامل تروجان‌ها، باج‌افزارها و کاوشگرهای ساده سرقت اطلاعات قدیمی و… است. با رشد داده‌ها گسترش سطوح حمله، تقاضاهای جدی‌تری برای امنیت سایبری افزایش می‌یابد. استانداردهای NIST ۸۰۰-۵۳ مدت‌هاست به‌عنوان استانداردهای هنجاری امنیت سایبری در آمریکا دنبال می‌شود.

در این روش تعامل، شما می‌توانید بازخوردهای ارزشمند مشتریان خود را دریافت کنید و با استفاده از اطلاعات به دست آمده، کیفیت خدمات و محصولات و همچنین نحوه ارائه آن‌ها را بهبود بخشید. هر کاربر، با توجه به کلمات کلیدی مورد استفاده، موقعیت مکانی و تاریخچه جستجوی خود، نتایج منحصر به فردی را مشاهده خواهد کرد. معمولاً نتایج ارگانیک به صورت فهرست نمایش داده شده و با استفاده از الگوریتم مخصوص موتورهای جستجو، رتبه‌بندی می‌شوند. «بهینه‌سازی موتور جستجو» (Search Engine Optimization) یا اصطلاحاً «سئو» (SEO)، به فرآیندی اطلاق می‌شود که میزان بازدید وب‌سایت شما را از طریق موتورهای جستجوی رایگان و به صورت ارگانیک افزایش می‌دهد. در دنیای امروز، برندینگ، رسانه و دیجیتال مارکتینگ، مرزهای خود را از بین برده‌اند.

برای انتخاب کردن این گزینه باید دقت زیادی را به کار ببرید زیرا این موضوع بسیار اهمیت دارد. منظور از بازاریابی این است که سعی کنید از محتواهایی شگفت‌انگیز استفاده کنید و مخاطبین را به سمت خود بکشید. کلمه کلیدی “Michael Porter” طبق این مقاله، به طور متوسط ۱۲,۱۰۰ جستجوی ماهانه دارد. من یک مدل ارزیابی کارشناس ایجاد کرده‌ام تا ویژگی‌ها و درجه‌ای که یک شخص به عنوان کارشناس شناخته می‌شود را شناسایی کنم. پورتر، یک مرجع شناخته‌شده در استراتژی رقابتی از دانشگاه هاروارد، استفاده می‌کنم. به دست آوردن اطلاعات جامعی در مورد سن، منطقه یا محل زندگی و … اغلب از طریق ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس قابل دستیابی می‌باشد.

روش‌های بازاریابی قدیمی، رقابت را برای کسب و کارهای کوچک دشوارتر می‌کنند، چراکه این بازاریابی از طریق این روش‌ها هزینه زیادی دارد و تنها کسب و کارهای بزرگ می‌توانند این هزینه‌ها را بپردازند. روش‌های دیجیتال بازاریابی، روش‌هایی مقرون‌به‌صرفه برای جذب مشتریان محسوب می‌شوند و بیشتر آن‌ها به بودجه زیادی نیاز ندارند. تقریبا ۵۰ درصد سرنخ بیشتر نسبت به سال قبل نیاز است تا به هدف نهایی دست پیدا کنید. به عبارت دیگر، صرف نظر از هدف نهایی بازاریابی دیجیتال باید بتوانید موفقیت استراتژی خود را در طول این مسیر با ابزارهای صحیح دیجیتال مارکتینگ اندازه گیری کنید. درواقع یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ اصولی به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا از طریق رسانه‌های منتخب، به اهداف دیجیتالی خاصی دست پیدا کنید. جالب است بدانید که معمولاً مفهوم استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال با تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال اشتباه گرفته می‌شوند!

دوره‌های شما باید در راستای رفع نیازهای روزانه مشتریانتان باشد تا بازخورد بهتری داشته باشد. برای مثال گوگل از طریق یک شبکه نمایش و اینستاگرام، لینکدین و فیسبوک از طریق سیستم تبلیغات داخلی این مهم را برایتان امکان‌پذیر می‌کنند. شما تنها باید چند خط متن تأثیرگذار بنویسید، در مورد تصاویر تصمیم بگیرید و کمپین تبلیغاتی خود را آغاز کنید. اینکه چه نوع اطلاعاتی را برای ساخت پرسونای خود جمع‌آوری کنید، به کسب‌وکار شما بستگی دارد. برای مثال اینکه شما در تجارت B2B یا B2C فعالیت دارید یا محصولی با قیمت بالا یا پایین می‌فروشید. منطقه جغرافیایی، سن، درآمد، عنوان شغلی، اولویت‌ها، جنسیت و مواردی از این قبیل می‌توانند برای ایجاد پرسونا کارساز واقع شوند.

در بازاریابی آفلاین پیشرفته می‌توان از وسایل الکترونیکی برای بهبود تجربه کاربران استفاده کرد. به عنوان مثال، برخی از رستوران‌ها برای گرفتن سفارش‌های مشتریان خود از تبلت‌های هوشمند بهره می‌گیرند. با این وجود، برخی از روش‌های بازاریابی قابل اجرا بر روی تلفن‌های همراه، با روش‌هایی بالا همخوانی ندارند. در بازاریابی پورسانتی، تنها برای فروش‌های صورت گرفته پول پرداخت می‌شود و هیچ‌گونه پیش پرداختی به فرد تبلیغ‌کننده تعلق نمی‌گیرد. بسیاری از وبلاگ نویسان یا وب‌سایت‌های فروش اینترنتی از این نوع بازاریابی استفاده می‌کنند. «بازاریابی پورسانتی» (Affiliate Marketing) یا همکاری در فروش، روشی است که در آن به ازای جذب هر مشتری، مبلغی به فرد جذب‌کننده پرداخت می‌شود.

«بازاریابی ویدیویی» (Video Marketing) به کسب مخاطبان جدید از طریق انتشار محتوا و تبلیغات ویدیویی گفته می‌شود. در بیشتر مواقع، افراد از سرویس‌های میزبان انتشار ویدیو یوتیوب یا سرویس‌های مشابه برای بازاریابی ویدیویی استفاده می‌کنند. طراحی برنامه‌های وفاداری به مشتریان کمک می‌کند تا بیشتر درگیر برند شما شوند. مشتریانی که از پشتیبانی و خدمات پس از فروش خوب برخوردار می‌شوند، احتمالاً دوباره به کسب‌وکار شما بازخواهند گشت. به عنوان مثال، ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی یا پیشنهادات ویژه بر اساس خریدهای قبلی مشتری می‌تواند باعث افزایش ارتباط و رضایت مشتری شود.

خوشحال خواهیم شد نظر خود را در رابطه با این مقاله در قسمت نظرات درج نمایید. استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل ها برای ردیابی و اندازه گیری عملکرد کمپین های بازاریابی و تصمیم گیری آگاهانه برای استراتژی های آینده. شراکت با سایر مشاغل یا افراد برای تبلیغ محصولات یا خدمات در ازای دریافت کمیسیون از فروش. کلیه حقوق مطالب منتشر شده بر روی این سایت متعلق به شبکه تحول آموزش‌محور (شبتا) به سرپرستی علیرضا قنادان بوده و هرگونه بازنشر آن بدون پیوند به منبع اصلی غیرقانونی است. برای تمامی کانال‌های دیجیتالی که استفاده می‌کنید بودجه‌ای به تناسب آن به بازاریابی تبلیغاتی پولی (Paid Promotion) اختصاص دهید. فرآیند طبقه بندی مخاطبان و تصمیمات بازاریابی بر اساس اطلاعات افراد به جای انتخاب های تاریخی آنها.

اگرچه ممکن است کسب‌وکار شما مستقیما به نسل Z مربوط نباشد؛ اما این تغییر بر تمامی نسل‌ها تاثیر می‌گذارد. پادکست نوعی محتواست که برنامه‌ریزی برای آن کمتر بوده و فرم طبیعی بیشتری دارد. بااین‌حال شما باید هر قسمت از پادکست خود را به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید تا مطالب مفید و کاربردی به مخاطبان خود ارائه دهید. این روش زمانی بیشتر تأثیرگذار است که شما در مجموعه خود یک کالای مصرفی عرضه می‌کنید یا خدماتی با کالاهای قابل تحویل فیزیکی ارائه می‌دهید. برای مثال یک برند آرایشی ممکن است که محصولات زیبایی هدیه دهد؛ در عوض یک عکاس ممکن است یک جلسه عکس‌برداری پرتره رایگان را به‌عنوان هدیه برای کاربران خود انتخاب کند. تصمیم بگیرید که چگونه توجهات را به کسب و کار خود معطوف خواهید کرد (به عنوان مثال، شعار تبلیغاتی شما چه خواهد بود).


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری