آموزش سئو در یاهو
آموزش سئو از صفر تا صد مبتدی تا پیشرفته +دوره رایگان سفینه
در حاضر گوگل به راحتی می تواند این سایت ها را تشخیص دهد البته این شناسایی کمی زمان بر است و فرصتی موقت برای چنین صفحات ایجاد می نماید که بتوانند تعدادی بازدید بگیرند ولی آن وقت به شدت جریمه خواهند شد . پس اصلا به فکر دور زدن این موتور جستجوی باهوش نباشید چرا که آن همیشه یک قدم از شما جلوتر است . سعی کنید مطلب با عنوانش کاملا مرتبط باشد و این عنوان هم در متن حداقل یکبار و چه بسا بیشتر بکار ببرید . سئو کار مشکلی نیست این ما هستیم که سئو را برای خود مشکل می کنیم . با Goal میتونید اهدافی رو که در نظرتون هست، در قالب یه مسیر توی گوگل آنالیتیکس تعریف کنید.
باید بدونید که موقع شروع کسب و کار بهتره از کلمات کلیدی طولانی و یا از کلمات کلیدی متوسط استفاده کنید. مثلا برای سایتهای دانلودی در زمینه نرم افزار “دانلود نرم افزار” یک کلمه کلیدی سخت و با حجم جستجو بالا هست و شاید مناسب وبسایتهایی که تازه شروع به فعالیت کردن نباشه. کلمه کلیدیهایی مثل “دانلود فتوشاپ ۲۰۱۹ نسخه جدید” از کلمات کلیدی نسبتا طولانی و سادهتر حساب میشه. این ابزار گزارشهایی مثل اینکه چه تعداد از رباتهای گوگل وارد سایت ما میشن، چه خطاهایی در سایت شما وجود داره، چند نفر و با چه کلمهای، کدوم صفحه رو در چه تاریخی کلیک کردن و کلی گزارش دیگه ارائه میده. آکادمی میزفا، اولین سایتی هست که برای یادگیری حرفه ای سرچ کنسول فقط ۱۵ ساعت آموزش قرار دادیم. اگه دوست دارید ۰ تا ۱۰۰ این ابزار رو بدونید، بهترین دوره ویدیویی سرچ کنسول به شما پیشنهاد میشه.
یعنی درواقع گوگل به صورت خیلی ساده به شما اعلام میکند که باید بر روی این کلمات کار کنید. چگالی کلمات کلیدی درواقع همان میزان تراکم کلمات کلیدی شما در محتواست؛ مثلا فرض کنید که در یک محتوا هزار کلمهای، شما ده بار کلمات کلیدی خودتان را تکرار کردید که یعنی میشود 1 درصد. البته یادتان باشد که حتما کلمه کلیدی آن صفحه را در عنوان صفحه خودتان استفاده کنید و ترجیحا در ابتدای عنوان باشد. در کل کرال باجت یک بخش مهم از سئو تکنیکال سایت شما به شمار میرود که باید به عنوان یک متخصص سئو، حواستان به کرال باجت سایت خودتان باشد. بهینه کردن فایل Robots.txt میتواند باعث بهبود وضعیت کرال باجت شود و بودجه خزش سایت شما بیهوده هدر نمیرود.
حقیقتا اینکه همچین کارهایی چطور امکان پذیره رو نمیشه اینجا توضیح داد. چون که خیلی به اما و اگرها ربط داره و مبحث پیچیدهای هست که ما یا تو پروژههای خودمون پیاده سازی میکنیم؛ و یا در کلاسهای خصوصی سئو به دانشجویان میگیم که چطور در هر جا بتونن لینک خوب بسازن. به شکل خلاصه، نحوه لینک سازی اهمیت بیشتری داره تا اینکه در کجا لینک بسازیم. البته این حرف به این معنی نیست که کجا ساختن لینک مهم نیست و در واقع نباید به این موضوع به شکل صفر و یک نگاه کنیم. اگه بخوام یه مثال دیگه بزنم، در LSI فرقی بین کلمات “سئو” ، “بهینه سازی سایت” و “افزایش رتبه سایت” وجود نداره و همه رو یه خانواده در نظر میگیره. یا حتی اگه کلمات کلیدی دیکته یکسانی مثل “شیر آب” با “شیر حیوان” داشته باشن، باز میتونه تفاوت بینشون رو تشخیص بده.
فقط کافی است به شرکت هاستینگ خود تیکت بزنید و درخواست کنید https را برای شما فعال کنند. بنابراین اگر محتوای شما آمارهای یونیک، دقیق و اختصاصی در این خصوص داشته باشد؛ و البته آن نویسنده از محتوای شما با خبر باشد؛ ممکن است به آمار شما استناد کند. سپس در سالهای بعد با واضح شدن صفحات مهم؛ برای تقویت آن صفحات رپورتاژ میگیریم. بنابراین در رپورتاژ آگهی موضوع ما این است که چگونه رپورتاژها را با هزینه مناسب و دریافت نتیجه عالی مدیریت کنیم. مثلا استراتژی یک تیم فوتبال که تازه به دسته بالاتر آمده است این است که در سال اول تیم را در لیگ حفظ کند و در سالهای بعد به فکر وسط جدول باشد و مثلا در سال پنجم به فکر کسب سهمیه باشد.
تقویم محتوای اولیه سایت؛ بر اساس اولویت ساخت صفحات درست میشود. در این مرحله است که مشخص میکنیم استراتژی ما برای شروع کار چیست و چطور قرار است از شروع تا ادامه کار ترافیک را جذب کنیم. الان وقت آن است با استفاده از ابزار کبوتر SERP را برای هر کدام از کلمات کلیدی بررسی کنید. مثلا اگر ۸۰۰۰ کلمه کلیدی داشتید؛ شاید در این مرحله تبدیل به ۲۰۰ صفحه شوند. گام دوم ما منفجر کردن کلمات کلیدی با امکان “گوگل ساجست گروهی” ابزار کبوتر است.
ضمن این که اگر محتوای بهروزشدهای دارید، میتوانید از تگ برای آن استفاده کنید تا توجه گوگل به آن جلب شود. رباتهای گوگل (Googlebot) طی مراحلی مشخص، صفحات را برای خزیدن پیدا و اولویتبندی میکند. بعضی از این مراحل به جای این که بهصورت مستقل برای هر صفحه انجام شود، ممکن است برای چند صفحه بهصورت موازی انجام شود. اکثر مطالبی که در صفحه اول نمایش داده می شوند حتما یک عکس را در خود دارند و این نشان از سئو تصاویر دارد . یک سئوکار با تجربه همیشه نکاتی را در بکارگیری عکس لحاظ می کند .
بنابراین بعد از اینکه از هر طریقی چه آموزش رایگان، چه خرید دوره سئو آموزش دیدید، باید وارد مسیر کار شوید و سعی کنید سئو سایت را در دست گیرید. قطعا چالش ها و اطلاعاتی که در مسیر برای شما پیش خواهد آمد، بسیار ارزشمند است که در کمتر دوره آموزشی به آن اشاره شده است. یکی از مهمترین بخش های سئو که در دوره آموزش سئو حرفه ای گفته میشه مبحث سرچ کنسول (search console) میباشد. خدایش سرچ کنسول مهمترین ابزار برای سئوکاران و وبمستران میباشد که با این ابزار که مختص خود گوگل هست میتونن تمام سایت خودشون رو تحلیل و بررسی کنن. باید گفت فعالسازی سرچ کنسول برای سایت از نون شب برای شما واجب تر است.
به همین علت نیاز است روی این بخش زمان و تمرکز خیلی زیادی بگذارید. با توجه به افزایش چشمگیر کاربران موبایلی این الگوریتم بررسی می کند تا سایت مورد نظر علاوه بر دسکتاپ در دستگاه های موبایل و تبلت هم به خوبی نمایش داده شوند. این الگوریتم روی رتبه بندی سایت ها روی نتایح موبایلی شدیدا تاثیر گذار است. تحلیل و بررسی نیاز کاربران یکی از مهمترین کارها در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی سایت است که در آن یوزر اینتنت یا همان مقصود کاربر را برای کیوردها مشخص می کنیم. ریچ اسنیپت از داده های نشانه گذاری (اسکیما) استفاده می کند تا موتورهای جستجوگر صفحات سایت را راحت تر درک کرده و جواب بهتری به کاربر بدهد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش اسکیما دوره آموزشی مراجعه کنید.
اگر بخواهیم به صورت بسیار مختصر و مفید سئو تکنیکال را بررسی کنیم، سئو تکنیکال با هدف آسان اسکرول کردن موتورهای جستجو و خزندهها در سایت انجام میشود. تمامی کارهایی که متخصص سئو انجام میدهد مربوط به این چهار بخش میباشد. ما در سایت برترآموز به صورت جامع تمامی این موارد را به صورت رایگان آموزش میدهیم. یکی از کارآمدترین ابزارهای سئو سایت همین کیورد پلنر میباشد که در زمینه جست و جو و تحقیق کلمه کلیدی میتوانید از آن استفاده کنید. با Keyword Planner شما میتوایند برای کلمه کلیدی خودتون ایده بگیرید که چه کلماتی برای حوزه کاری شما مناسب است و برای کاربر بیشتر مورد توجه قرار دارد. شما در آموزش سئو سایت خودتون چند مدل دیگر کلمه کلیدی را خواهید شناخت.
اگر نکات مربوط به آموزش سئو تصویر در سایت و حتی وردپرس را بدانید قطعا میتوانید بخشی از سئو وبسایت و صفحات خود را به خوبی پیش ببرید. یکی سری نکات در این زمینه میباشد که قصد داریم در ادامه بهتون بگیم پس با دقت گوش و جان بسپار به این مورد که مشکلی از نظر سئو کردن تصاویر در سایت نداشته باشید. پنالتی سایت و جریمه شدن سایت شما به این گونه نیست که گوگل سایت شمارا کامل جریمه کند. اگر شما برای هر صفحه و کلمه کلیدی سایتتون مرتکب خطا شوید گوگل فقط و فقط همان صفحه سایت و همان کلمه کلیدی شمارا جریمه میکند. و در بخش آموزش سئو به شما گفته میشه که جریمه گوگل به این صورت هست که شما را از نتایج خود حذف خواهد کرد و یا دیگر آن کلمه و صفحه سایت شما رتبه ای نخواهد گرفت. پس رفیق جان بدون هیچ وقت نباید تو عملیات سئو خطایی انجام بدی چون اولین خطا آخرین خطاست و قطعا جریمه میشی.
احتمالا وقتی که با علم سئو آشنا شوید، حتما سوالات مختلفی به مانند چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم یا چگونه سئو انجام دهیم و سوالات شبیه به این در ذهن شما به وجود میآید. بسیار از افراد مختلف فکر میکنند که سئو کردن یک سایت فقط در تولید محتوا یونیک یا تغییر سایز تصاویر و یکسری مراحل ساده خلاصه میشود. البته مزایا دیگری هم دارد که برای مثال میتوان گفت که اگر سایتی که از آن برای رپورتاژ اگهی استفاده کردید دارای مخاطب و بازدیدهای زیادی است، میتواند در روند برندسازی سایت شما هم کمک کند. شما همچنین میتوانید لینک سایت خودتان را به عنوان امضا مشخص کنید که در هر جوابی که برای کاربران مختلف ارسال میکنید، یک بک لینک هم برای شما ثبت شود. یعنی وقتی که کاربر با خطای 404 مواجه شد، با یک صفحهای مربوط به همین خطا رو به رو میشود که به کاربر اعلام میکند که محتوایی که دنبالش است یا حذف شده و یا اینکه اصلا وجود نداشته. در عنوان و دیسکریپشن صفحه اصلی و حتی بقیه صفحات، باید از کلمات محلی استفاده کنید؛ برای مثال اگر در استان مازندران فعالیت میکنید، باید از کلمه مازندران در عنوان و دیسکریپشنهای صفحات سایت خودتان استفاده کنید.
پیشنهاد من در جواب به سوال چگونه سایت را سئو کنیم این است که حتما در یک دوره آموزش تخصصی سئو شرکت کنید تا به خوبی با واقعیت علم سئو و مراحل آن آشنا شوید. برای مثال دو صفحه A و B را در سایت خودتان فرض کنید؛ محتوای صفحه A حالا به هر دلیلی حذف شده و شما میخواهید که دیگر کاربران وارد این صفحه نشوند یا در صورت وارد شدن به این صفحه، به صفحه B منتقل شوند. در اینجاست که شما میتوانید از ریدایرکتها کمک بگیرید و درواقع صفحه A را به صفحه B ریدایرکت کنید. البته شما از همان زمان ابتدای راه اندازی سایت میتوانید در شبکههای اجتماعی و به عنوان اکانت سایت خودتان فعالیت کنید؛ زمان ارائه شده فقط مربوط به بحث لینک سازی خارجی است. به مانند سئو داخلی و سئو تکنیکال، سئو خارجی نیز ترفند و تکنیکهای مخصوص به خودش را دارد که شما به عنوان متخصص سئو، نه تنها باید با همه آنها آشنا باشید، بلکه باید در استراتژیهای سئو سایت خودتان هم از آنها استفاده کنید. روشهای مختلف و زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد که هر کدام از آنها نیز ویژگیهای خاص خودشان را دارند؛ با استفاده از این ابزارها میتوانید خیلی سریعتر به کلمات کلیدیهای مورد نیاز خودتان برسید.
مهم تر از همه، گوگل باید صفحه شما را به درستی درک کند تا بتواند به درستی وب سایت شما را رتبه بندی کند. چگونه شما گوگل را آگاه می کنید، بستگی به پیکربندی سیار می باشد – طراحی واکنش گرا (responsive web design)، خدمات پویا (dynamic serving)، یا آدرس های جدا(separate URLs) – که شما انتخاب کردید می باشد. در حالتی که سایت شما دارای طراحی واکنش گرا می باشد، الگوریتم های گوگل به صورت اتوماتیک موتجه ان می شوند بدون اینکه شما بخواهید گوگل را آگاه کنید. وقتی شما یک طراحی واکنش گرا داشته باشید، تنها کافی می باشد که شما از meta-tag داخل وب سایت خود پیروی کردید. ساختن لینک یک تمرین SEO برای بدست اوردن لینک هایی از وب سایت های دیگر به سایت خود به منظور بهبود بازدیدها (به طور مثال، کلیک کردن مردم روی لینک ها)، و رتبه دهی موتور جستجو می باشد. ساختن لینک همش برای افزایش محبوبیت لینک سایت شما می باشد.خزنده وب سایت (website Crawler) بارها و بارها به سایتی که رتبه بالایی دارد مراجعه می کند.
برای اجاره لینک و یا روشهای PBN قدیمی با دقت بالا قدم بردارید. خرید بکلینک هیچوقت مورد تایید گوگل نیست و گوگل لینک طبیعی رو دوست داره. ولی محتوای تکراری در داخل سایت چی؟ بعضی وقتا به خاطر مسائل فنی و یا موضوعی، بعضی محتواها در سایت تکرار میشن. اگه محتوای اون صفحه درصد تکرار بالایی داره، و یا کلا تکراریه، پیشنهاد میکنم یا از عمل ریدایرکت 301 استفاده کنید، یا از تگ کنونیکال؛ تا بتونید محتواهای تکراری توی سایت خودتون رو به حداقل برسونید. توی این سالهای اخیر، وب ایران رشد خیلی خوبی به سمت تولید اینفوگرافیک باکیفیت داشته و حتما توی شبکه اجتماعی تلگرام یا اینستاگرام اشتراکگذاری اینفوگرافیک رو خیلی دیده باشید.
در این حالت پیکر بندی، همان کد HTML را در همان آدرس بکار می برد، با این حال، اساس نمایش را بر اساس سایز نمایش در ابزار موبایل شما تنظیم می کند. ایجاد، ویرایش، و بالا بردن درجه محتوای منحصر به فرد و با کیفیت مشکل و وقت گیر می باشد اما در پایان، قانون طلایی SEO این هست که محتوا پادشاه است. این امر نه فقط برای موتور جستجو، بلکه برای بازدیدکنندگان سایت شما نیز می باشد. صفحه ای که توسط مردم خوانده می شود بهتر از صفحه ای می باشد که توسط رباتها خوانده شده است. Title، Keywords، link text، metatags را همیشه به روز، منحصر به فرد، و جذاب نگه دارید. این یک اندازگیری از چگونگی قرار دادن کلمات کلیدی در میانه یا بالای یک صفحه می باشد.
سئو (Search Engine Optimization) به مجموعهای از تکنیکها و فرآیندها اشاره دارد که با هدف بهبود رتبه وبسایت در نتایج موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، انجام میشود. بیشتر کاربران اینترنت، بهویژه در گوگل، تنها به نتایج صفحه اول توجه میکنند. سئو به شما کمک میکند تا در صفحه اول گوگل و دیگر موتورهای جست و جو قرار بگیرید و توجه بیشتری جلب کنید. در طراحی سایت فروشگاهی توجه به ساختار سازی سایت و از سوی دیگر، سئو طراحی این پلتفرم شامل نکات بسیار زیادی میشود. شما میتوانید از خدمات طراحی سایت در مجموعه SEOEDU نیز استفاده کنید و با پرداخت قیمت طراحی سایت فروشگاهی، یک سایت با دیزاین کامل، سرعت بالا و سئو فرندلی دریافت نمایید که روند بهینه سازی آن به سرعت قابل انجام است. با توجه به این تعریف، گوگل بهبود محتوا از نظر شاخصهای E-A-T، یک عملکرد مثبت در نظر گرفته اما به طور رسمی آن را ملاکی برای رتبه بندی اعلام نکرده است.
یک دوره رایگان و گام به گام که با آن میتوانید تکنیکهای سئو را به صورت رایگان و کامل بیاموزید. در پایان، یک چک لیست سئو نیز در اختیار شماست که حاوی لینک دروس است. من در این صفحه سعی کردم آموزش رایگان و صفر تا صد سئو را از مبتدی تا پیشرفته ارائه دهم. علاوه بر نکاتی که در آن فصل آموختید؛ نکات زیر را هم در سایت محتوا محور پیادهسازی کنید. در ساختارسازی سایتهای محتوا محور ۲ فاکتور بسیار مهم را باید مورد توجه قرار دهیم. بعد از پایان کیورد ریسرچ و شناخت موضوعات مهم سایت و البته سایر موضوعاتی که باید برای آنها محتوا بنویسید؛ حالا نوبت نصب وردپرس و افزونههای وردپرس است.
از نظر من مهمترین بخش مقاله؛ مقدمه یا Intro است.در مقدمه باید نکات بسیار زیادی را رعایت کنید. مثلا اگر ۱۰ لینک در منوی اصلی سایت داریم، ۷ لینک با هدف سئو وجود دارد و ۳ لینک با هدف برندسازی. ساختارسازی سایت باعث می شود رباتهای گوگل راحتتر صفحات سایتتان را پیدا کنند، خزش کنند و ایندکس کنند. یکی از دلایلی که به این کلمات کلیدی بذر گفته میشود این است که مانند یک بذر رشد میکنند و شاخ و برگ میگیرند. مثلا چنانچه به دنبال جذب ترافیک سریع برای وبسایت هستید و شرایطی مثل فروش شب عید دارید و ۲ ماه زمان دارید؛ سئو گزینه مناسبی نیست. ضمن اینکه در هنگام دریافت پروژه نکات مهم (وضعیت قبلی) را یادداشت کنید و سپس بعد از مدت زمان توافقی؛ KPIها را بررسی کنید.
این چالش شما را با خیریههایی که به کمک در بازاریابی آنلاین نیاز دارند، جفت میکند. در این مدل دانشجویان فرصت یادگیری پیدا میکنند و خیریهها از برخی خدمات بازاریابیها بهرهمند میشوند. جالب است بدانید گوگل به شما 10,000 دلار برای هزینه تبلیغات میدهد تا کمپین را شروع کنید. شما نمیتوانید بدون داشتن یک وبسایت، واقعاً سئو را یاد بگیرید. وردپرس به شما این امکان را میدهد که بهسرعت وبسایت خود را بسازید و با برخی از تکنیکهایی که تا کنون یاد گرفتهاید، را به صورت عملی یاد امتحان کنید. با تیم وبلاگنویسی Ahrefs که محتوای درجه یک و کاملا با کیفیت و خلاقانه تولید میکنند، همواره موضوع تازهای آنجا وجود دارد که میتوانید یاد بگیرید.
یکی از بهترین سامانه ها برای انجام این کار در مقطع کنونی دانست، گوگل آنالیتیکس نام دارد. برای استفاده از این قابلیت در بهبود سئو سایت خود، میتوانید علاوه بر استفاده از افزونههایی مانند Yoast Seo یا Rank Math، از ابزار اسکیما مارک آپ گوگل نیز در این لینک استفاده کنید. حال مقادیری که از شما خواسته شده را وارد نموده و کد HTML آن را ایجاد کنید. شما میتوانید از ابزارهای صحت سنجی کدهای اسکیما نیز برای اطمینان از صحیح بودن کد اسکیما خود استفاده کنید. برای افزایش احتمال نمایش پادکستهای خود در نتایج گوگل، میبایست آنها را در گوگل پلی موزیک منتشر نمایید. توجه کنید که در فایل Robots یا غیره، نباید خزندههای گوگل و کاربران را از دسترسی به آنها منع نمایید.
این کار نه تنها باعث بهبود سرعت سایت میشود، بلکه باعث ایجاد فضای خالی بیشتر در هاست شما هم میشود. شما خودتان را جای کاربر قرار دهید؛ شما خودتان به خودتان عنوان کاربر، از سایتی که زمان زیادی برای لودش طول میکشد خرید میکنید؟ قطعا نه! وردپرس دارای افزونههای زیادی است که هر کدام از آنها میتوانند ویژگیهای خاصی را به سایت شما اضافه کنند؛ یکسری از این افزونهها اسکیما را به سایت شما اضافه کنند. از معروفترین این افزونهها میتوان به افزونه Schema Pro اشاره کرد. یعنی اینکه الگوریتم برنک برین میتواند خود به خود و توسط اطلاعاتی که جمع آوری میکند، هر چیزی را یاد بگیرد.
اچرفس هم پکیج کاملی از امکانات لازم برای سئو را ارائه کرده است که در بین آنها ابزار ردیابی لینک هایش فوق العاده دقیق است. به دلیل عدم دسترسی به اکانت های این سایت از آموزش آن صرف نظر می کنیم. الگوریتم MUM مفهوم جدید به محتوا و نحوه پاسخ به کاربران می دهد به شکلی که کاربران در سریعترین زمان ممکن و به بهترین شکل نیاز خود را رفع نمایند. رنک برین بر پایه هوش مصنوعی بنا شده است و هدف آن تشخیص مفهوم عبارت جستجو شده توسط کاربر و نمایش بهترین نتیجه به آنها می باشد. خیر خیلی مسائل دخیل است و رفتار کاربران در آن صفحه شدیدا حائز اهمیت است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری