باید چک لیست مبل بادی شبکه‌ها

ستونهای مرمرین این بنا از معبد «آرتمیس» و نیز از نقاط مختلف دنیا به آنجا آورده شدهاست. اینتکس یکی از شرکتهایی

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

ستونهای مرمرین این بنا از معبد «آرتمیس» و نیز از نقاط مختلف دنیا به آنجا آورده شدهاست. اینتکس یکی از شرکتهایی است که انواع مبل بادی را در دنیا تولید میکند و محصولات آن در ایران نیز طرفداران زیادی دارد؛ وبسایت اینتکس کالا با واردکردن محصولات این برند، به شما این امکان را میدهد که هرکدام از مدلهایی که مدنظرتان است را خریداری کنید. مرکز فروش intexstore انواع مبل بادی اصلی اینتکس را مخصوص استراحت و نشستن در منزل یا محل کار از طریق فروشگاه اینترنتی اینتکس در ایران سایت شاپ اینتکس به فروش میرساند . اینتکس تهران هم در شهر تهران نمایندگی دارد و هم در مازندران و شما میتوانید علاوه بر خرید بهصورت آنلاین، به آنجا نیز سر بزنید و خریدتان را انجام دهید. در طرفین فضای بسیار بزرگ مرکزی، با گنبدی با بلندی ۵۶ متر از کف دو طبقه، راهرو جانبی قرار دارد که بار گنبد را منتقل میکند به قوسهای عظیمی که سینه سر درهایی پر پنجره را دربر گرفتهاست. تابلوهای موزائیک ایا صوفیا را میتوان بر سطح داخلی نیم گنبدها، دیوارها، طاقها و رواقها و بر سر در ویژه امپراتور و…  Th᠎is po​st has been gen᠎erated with G᠎SA Content Gen erator  Dem​ov er᠎sion!

در سال ۸۵۹ بار دیگر کلیسا در نتیجه آتشسوزی بزرگی دچار خسارت گردید و متعاقباً در ژانویه ۸۶۹ زمین لرزه دیگری موجب سقوط نیمه گنبد موجود در ایا صوفیا گردید. تغییر دیگری که در طراحی گنبد جدید داده شد ارتفاع آن بود. ردیف دیگری از پنجره در پایین و دو تا دور گنبد قرار دارد. در ساقه گنبد، حلقهای از ۴۰ پنجره نزدیک به هم قرار گرفته، که نور از آنها به درون میتابد. این گنبد به نظر میرسد با یکسری سقفهای متوالی حاوی ۴۰ پنجره کمانی در زیر آن بدون وزن در فضا قرار گرفتهاست. پس از آن تا سال ۱۳۵۴ کلیسا بسته باقیماند تا این که معماران اهل آستراس (Astras) و پرالتا (Peralta) بازسازی آن را شروع نمودند. در سال ۱۳۱۷ امپراتور آندرونیکوس دوم دستور ساختن ۴ مجرای جدید در سمت شرقی و شمالی کلیسا را داد. در کنار ضد زلزله نمودن ساختمان، سنان همچنین ۲ مناره دیگر در سمت غربی ساختمان و مقبره سلیم دوم را در سمت جنوب شرقی مسجد در سال ۱۵۷۷ ایجاد نمود. در طول سلطنت سلیم دوم بین سالهای ۱۵۶۶ و ۱۵۷۷ جهت استحکام بخشیدن به مسجد، سازهای در خارج ساختمان مسجد توسط معمار بزرگ عثمانی به نام معمار سنان ساخته شد. در بیرون ایاصوفیه، ساختمانی جهت خادمان مسجد و مدرسهای جدید احداث شد، و بالاخره منارهها را یک اندازه کردند.

در سال ۱۸۵۰، برادران فوساتی (Fossati) جایگاهی برای سلطان با سبک نئوبیزانسی (Now-Byzantine) که قصر سلطنتی را به پشت مسجد متصل مینمود احداث کردند. هاگیا صوفیا نام اثری است از گاسپاره فوساتی که در سال ۱۸۵۲ میلادی از مشاهدهاش از وضعیت «مسجد هاگیا صوفیا». معروفترین بازسازی ایا صوفیا توسط عبدالمجید یکم و زیر نظر دو برادر آرشیتکت سوئیسی به نام برادران فوساتی گاسپار و جوزپه و با کمک هشتصد کارگر بین سالهای ۱۸۴۷ و ۱۸۴۹ صورت گرفت. این اثر گویا تا میانه سده ۱۷ میلادی نیز بر جای بوده و در زمان عبدالمجید دوم، غازی عسکر عزت افندی با نوشتن آیاتی از سوره نور آن را پوشاندهاست. نور عنصر اسرارآمیز این بناست، نوری که بر سطح موزائیک میتابد و میدرخشد، نوری که از سطح مرمرها منعکس میشود. این الواح حاوی اسامی نام الله، محمد، ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین بودند. دیگر آثار اضافه شده در آن وقت شامل جایگاه سلطان، منبر با نمای سنگ مرمر، تخت مخصوص پادشاهی و ایوان سرپوشیده جهت مؤذن را میتوان نام برد. در همین جهت مبلهای بادی به کمک ما میآیند. بست وی فعالیت خود را از سال ۱۹۹۴ آغاز کرده است و در زمینه تخته شناهای بادوام، استخر بادی، حمامهای پرتابل، صندلیهای بادی پارچهای و تاشو و همچنین قایقهای ورزشی و تفریحی به تولید محصول میپردازد.

فعالیت صنایع چوبی فارست مبل از سال ۱۳۷۶ و با تولید محصولات چوبی آغاز شد. این برند مبل مجموعهای محصولات از جمله مبلمان تختخوابشو، مبلمان مدرن، صندلی راحتی، میز و قفسه را با تهیه موادی در ایران و ترکیه تولید میکند. طراحان متخصص این شرکت با بهکارگیری از استانداردهای جهانی به تولید محصول میپردازند. برای این منظور پیشنهاد می کنیم که به متراژ فضایی باز و یا بسته ای که قرار است از مبلمان بادی خود در آن استفاده کنید، توجه نمایید. پس بهتر است در حین استفاده به این نکات توجه کافی داشته باشید. انجام این کار و بازسازی کامل ایا صوفیا شش سال بهطور انجامید و کلیسا بار دیگر در ۱۳ می ۹۹۴ افتتاح شد. سالن اصلی کلیسا با گنبدی مرکزی با شعاعی ۲۴/۳۱ متری و ارتفاع ۶/۵۵ متری پوشیده شدهاست. دروازه سلطنتی ورودی اصلی بین حیاط خارجی و سالن داخلی کلیسا بود. در زمان حکومت امپراتور تئوفیلوس (Theophilus) بین سالهای ۸۲۹ تا ۸۴۲ که شدیداً تحت تأثیر هنرهای اسلامی بود، دستور نصب در نقرهای با نماد حک شده خود بر آن را در ورودی جنوبی کلیسا صادر نمود. پس از بروز ترکهای جدید بخاطر زلزله اکتبر ۱۳۴۴، برخی از قسمتهای کلیسا در ۱۹ می۱۳۴۶ فرو ریختند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن