از حلقه شنا بادی چه انتظاری داریم؟

لگن جرجیاستوس به پاهای عقبی متصل نبود و این نشان از عدم توانایی پاها در پشتیبانی از حرکت بر روی زمین دارند. ب

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

لگن جرجیاستوس به پاهای عقبی متصل نبود و این نشان از عدم توانایی پاها در پشتیبانی از حرکت بر روی زمین دارند. بخشهای مغزی مربوط به حس بویایی و توانایی حرکتی با پاها نیز از دیگر بخشهایی هستند که به تدریج کوچک شدهاند؛ اهمیت پاهای عقبی در پیشرانش آببازسانان به تدریج در طی زمان کمتر و کمتر شد و با پدیدار شدن پیشنهنگان، دیگر نیازی به این پاها نبود و در نتیجه، نیازی نیز به بخشی پردازشی در مغز نهنگها مربوط به این اندامها نبود. در فرجام در سال ۱۳۶۲ خورشیدی به نام ریاست عمومی تربیت بدنی و سپورت و کمیته ملی المپیک ایجاد شد که مقرره آن از طریق وزارت عدلیه وقت در جریده رسمی شماره مسلسل ۶۳۶ سال ۱۳۶۶ به نشر رسیدهاست. در سال ۱۹۶۴ پهلوان محمد ابراهیم در مسابقات المپیک توکیو پهلوان شماره پنجم شد. این روند بعدها با پدید آمدن دمباله در دورودونتیان کامل شد و آنها - همانند نهنگهای امروزین - توسط حرکت پشتی-بطنی به پیش میرفتند. از جمله همانندیهای میان دورودونتیان و نهنگهای دنداندار و بیدندان امروزین نداشتن استخوان خاجی و کوچک بودن لگن خاصره به همراه پاهای عقبی است.

پاهای عقبی آنان توانایی تحمل وزن آنها را بر روی خشکی نداشتند و مهرههای دمی خلفی آنها به موازات ستون مهرهها صاف شده بود؛ به گونهای که دمبالهای با بافت نرم در انتهای بدن پدید آمده بود که - همانند نهنگهای امروزین - تنها عامل پیشبرنده به جلو بهشمار میرفت. دو یا بیشتر از این مهرهها به هم جوش خوردهاند. به احتمال بسیار، نهنگهای امروزین، شامل هر دو گروه نهنگهای دنداندار و بیدندان، از دورودونتیان برآمدهاند. با این حال نهنگهای دنداندار کنونی و کهن هر دو توانایی پژواکیابی صوتی را داشتند. دو تفاوت بسیار آشکار میان آببازسانان آغازین (پستانداران زوجسم) و کنونی را میتوان در سوق تدریجی حرکت بر چهارپا به سوی حرکت محوری در آب، و نیز توانایی خوردن آب دریا دانست. به نسبت پاکنهنگان و دیگر پستانداران معمولی خشکیزی، روزنه آروارهای و کانالهای آرواره در این نهنگها بسیار بزرگتر شده بود. گوش پستانداران به صورت طبیعی برای تشخیص صدا در هوا فرگشت یافتهاست. تنوع بالای این گروه محصولات بادی اینتکس مربوط به بدنه این تیوپ های بادی گرد بوده که متناسب با رده سنی مصرف کننده انتخاب می شود. در نظر داشته باشید فروشگاه سعید اینتکس به عنوان واردکننده مستقیم محصولات بادی قابلیت ثبت سفارش حلقه شنا بادی اینتکس را به صورت تک و یا عمده فراهم آورده و شما می توانید محصولات مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت و کاملا اورجینال دریافت نمایید.

بنابراین اگر کودک تمایلی به شنا کردن حتی با وجود حلقه شنا نداشت، پیشنهاد میکنیم یکی از طرحهایی که در ادامه بیان خواهیم کرد را به کودک هدیه دهید تا مشتاقانه به دنبال یادگیری شنا بروند. دو مدل برای باد کردن حلقه شنا وجود دارد، یکی اینکه می­توانید خودتان آن را باد کنید و دیگری مدلی که پمپ دستی دارد و به راحتی می­توانید آن را با پمپ باد، باد کنید. در زمان خرید دوخت حلقه ی شنا را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که اتصالات محکمی برای نگه داشتن باد برای مدت طولانی­تری دارد. نکته مهم دیگر در رابطه با حلقه شنا بادی طرح دار کودک مدل 59266 بحث سنین مورد استفاده از این محصول است که کودکان بالای هشت سال با خیال راحت می توانند از این حلقه شنا استفاده کرده و لذت ببرند. چه گوشتخوار و چه گیاهخوار، این ایزوتوپ در چرخه غذایی جانوران نمود پیدا میکند و میزان آن رابطه مستقیمی با منابع گیاهی فوتوسنتزکننده در چرخه غذایی دارد. این جانور با «فیلتر» کردن آب دریا تغذیه میکرد؛ به این معنا که با فروبردن میزان زیادی از آب دریا به درون دهان و سپس بیرون دادن آن، ماهیان کوچک و جانوران ریزی چون پلانکتونها را در پشت صفحههای شانهای دهان و در نتیجه درون دهان خود گیر میانداخت و آنها را میبلعید.

 This content h᠎as been creat ed with GSA  Con te​nt G en er​ator D᠎emoversi on᠎.

طول این جانوران به صورت تقریبی به ۲ متر میرسید. در این آببازان، استخوانهای جمجمه و گوش، شکلی گودالوار پیدا کرده بودند که به احتمال زیاد نشان از وجود خربزهای (ملون) در آن بخشها دارد. شیارهای بارز دور کیسههای دندانی نشانی وجود خونرسانی قوی به کام دهان دارند. آنها شباهتهایی با نهنگهای بیدندان نوین همچون وجود شیارها و دریچههای خونرسانی به دور دندانها و بافتهای پوششی دور آنها - که بعدها به ساختارهای بزرگتری برای رساندن خون به صفحههای شانهای تبدیل شدند - داشتند. گودالوار بودن استخوانهای جمجمه و گوش در سر نهنگهای دنداندار کهن نشان از وجود خربزهای و در نتیجه توانایی آنها در پیدا کردن طعمه و موقعیتیابی توسط پژواکیابی صوتی دارد. استخوانهای این گروه از کهنآببازسانان نشان از توانایی تعدادی از آنها - به استثنای ائوستوس و جرجیاستوس - در حرکت بر روی زمین دارند. همچنین، دانشمندان بر این باورند که نهنگهای نوین کنونی همگی از خسروسوسماران فرگشت یافتهاند؛ چنین چیزی خسروسوسماران را تبدیل به یک گروه فراگیر میکند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن