سبوس برنج دکتر بیز را از کجا تهیه کنیم/09109483228

نگاه کنید، بو کنید و بچشید برنج یاسمن بسیار شبیه به سایر برنج های سفید دانه بلند است. در مقایسه با برنج سفید

توسط HEYDARINEWS در 17 آبان 1401

نگاه کنید، بو کنید و بچشید

برنج یاسمن بسیار شبیه به سایر برنج های سفید دانه بلند است. در مقایسه با برنج سفید دانه کوتاه، حدود چهار برابر طولانی تر و بسیار نازک تر است.

 

برنج‌های دانه‌بلند مانند برنج یاسمن نیز هنگام پختن برنج نرم‌تری تولید می‌کنند.

 

برنج‌های دانه‌کوتاه چسبناک‌تر هستند و بیشتر به هم می‌چسبند.

 

برنج یاس نسبت به سایر برنج های سفید بوی قوی تری دارد. در حین پخت و پز بویی برگی و گیاهی ایجاد می کند. برخی از افراد بوی آن را با ذرت بو داده مقایسه می کنند.

 

بوی بیشتر برنج های سفید دیگر سبک تر و کمتر قابل توجه است - کمی شبیه نان و نشاسته ای.

 

تفاوت طعم برنج یاس با سایر برنج های سفید بستگی به نوع خاص برنج سفید دارد.

 

به طور کلی برنج سفید ملایم و کمی شیرین است. برنج یاس نیز نسبتاً ملایم است. با این حال، برخی از افراد متوجه طعم آجیلی می شوند یا می گویند که طعم برنج یاس بیشتر شبیه گیاهان است.

 

بوی برنج ممکن است بر درک فرد از طعم آن تأثیر بگذارد. در اکثر غذاها، عامل اصلی تعیین کننده طعم و مزه این است که فرد چگونه برنج خود را مزه دار می کند.

 

کدام برنج سالم تر است؟

برنج سفید یاسمن و سایر انواع برنج سفید دارای مشخصات غذایی تقریباً یکسانی هستند.

 

برنج یاسمن نسبت به برخی دیگر از برنج های سفید کالری و چربی منبع قابل اعتماد کمی بیشتر دارد، اما به اندازه ای نیست که به طور قابل توجهی بر اهداف تغذیه ای افراد یا احساس سیری بعد از خوردن تأثیر بگذارد.

 

از آنجایی که مشخصات مواد مغذی آنها بسیار شبیه به هم است، هر کسی که بین برنج سفید یاسمن و سایر اشکال برنج سفید انتخاب می کند، ممکن است به سادگی بخواهد هر کدام را که فکر می کند بهترین طعم را دارد انتخاب کند.

 

برنج قهوه ای یاسمن از برخی جهات سالم تر از برنج یاس سفید است. تمایل به داشتن پروتئین بیشتر و فیبر بیشتری دارد.

 

برنج یاسمن قهوه ای کالری بیشتری نسبت به سفید دارد. این بدان معنی است که فرد پس از خوردن آن مدت طولانی تری احساس سیری می کند – اما نه آنقدر کالری که احتمالاً مانعی برای اهداف کاهش وزن باشد.

 

افرادی که رژیم‌های غذایی کنترل‌شده کالری مصرف می‌کنند، می‌توانند با خیال راحت برنج قهوه‌ای بخورند و ممکن است متوجه شوند که این برنج جایگزین سیرکننده‌تری برای میان‌وعده یا برنج سفید کم‌مغذی است

 

برنج قهوه ای چیست؟

برنج سفید* به برنجی گفته می شود که پوست، سبوس و جوانه آن حذف شده باشد. از آنجایی که سبوس حاوی مقدار کمی روغن است که می تواند فاسد شود، برنج را جلا می دهند تا ماندگاری آن طولانی شود. با این حال، این فرآیند همچنین مواد مغذی ضروری برنج را از بین می برد. و از آنجایی که برنج قهوه ای ** سبوس و جوانه آن دست نخورده است، به عنوان یک غلات کامل محسوب می شود و از این رو ارزش غذایی بالاتری دارد.

 

*برنج پولیش شده در مقاله با نام برنج سفید شناخته می شود.

**برنج صیقل نیافته در مقاله با نام برنج قهوه ای شناخته می شود.

 

انواع برنج قهوه ای

 

انواع برنج قهوه ای در بازار موجود است. نوع و مقدار رنگدانه های رنگی (آنتوسیانین ها) در سبوس برنج، رنگ برنج را تعیین می کند. به همین ترتیب، میزان و نوع ترکیبات معطر و اسیدهای چرب در انواع مختلف برنج قهوه ای، طعم و عطر منحصر به فرد آن را تعیین می کند. به طور کلی، برنج قهوه ای هنگام پخته شدن طعمی مغزی دارد و بافتی جویدنی دارد.

 

برنج قهوه ای به برنجی اطلاق می شود که پولیش نشده باشد و فقط پوسته آن جدا شود. سبوس و فیبر تقویت کننده و محافظ سلامت در برنج قهوه ای حفظ می شود. برنج قهوه ای در دمای اتاق شش (6) ماه ماندگاری دارد.

 

برنج قرمز حاوی انواع مختلفی از آنتوسیانین ها است که به سبوس آن رنگ قرمز/قرمز می دهد. آنتوسیانین یک آنتی اکسیدان است که به برخی از میوه ها و سبزیجات قرمز ارغوانی رنگ می دهد. برنج قرمز طعمی خاکی و لوبیایی دارد. برنج قرمز در دمای اتاق حدود شش (6) ماه ماندگاری دارد.

 

برنج سیاه به دلیل ترکیب منحصر به فرد آنتوسیانین دارای لایه سبوس رنگی سیاه است و این آنتوسیانین ها باعث می شوند برنج سیاه هنگام پختن به رنگ بنفش تیره درآید. آنتوسیانین همان آنتی اکسیدانی است که به بادمجان و زغال اخته رنگ بنفش تیره می دهد.

 

در گذشته، برنج سیاه/بنفش به عنوان برنج ممنوعه نیز شناخته می شد، زیرا این برنج منحصراً برای امپراتوران چینی کشت می شد و برای مردم عادی چین ممنوع بود. برنج سیاه در دمای اتاق حدود شش (6) ماه ماندگاری دارد.

 

 

برنج وحشی یک برنج واقعی نیست، بلکه دانه ای از یک علف گیاهی است که در حال رشد وحشی و تولید کننده غلات است که بومی آمریکای شمالی است. نسبت به برنج قهوه ای طعم قوی تری دارد. برنج وحشی به بیشترین آب و زمان پخت در میان انواع دیگر برنج نیاز دارد

سبوس برنج دکتر بیز

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن