خانه هوشمند چیست و چگونه خانه‌ی خود را هوشمند کنیم؟ + مزایایی خانه هوشمند

ظاهر شکیل و زیبا و رنگ بندی متنوع بهمراه هوشمندی لذت استفاده آن را دو چندان می کند. بله، هر یک از محصولات به ت

توسط HEYDARINEWS در 28 آبان 1401
ظاهر شکیل و زیبا و رنگ بندی متنوع بهمراه هوشمندی لذت استفاده آن را دو چندان می کند. بله، هر یک از محصولات به تنهایی قابل به کارگیری می باشند و نیازی به تهیه و تنظیم کل سیستم نمی باشد. شخص اهمیت مراجعه به درب ایوان و کلیدی زدن زنگ می تواند اهمیت شما از شیوه تلفن همراه موبایل هوشمند و نرم افزار اسمارت مایر رابطه برقرار نماید و میتوانید در صورت نیاز درب حساس را باز نمایید. در سال ۲۰۱۲، شرکت SmartThings کمپین Kickstarter را راه و روش اندازی کرد و ۱.۲ میلیون دلار برای تأمین مالی سیستم منزل هوشمند خویش جمع آوری کرد. دسته‌بندی نشده به تیتر مثال، کل دستگاه های روبتک اساسی راهبرد های بی آلایش و واضح ارائه می شوند، براین اساس می توانید خودتان بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهید. بیایید بفهمیم اگر میخواهید خانه خود را ارتقا دهید، چه چیزی قیمت خرید دارد، البته خیلی واضح نیست به نقل از خبرگذاری که از چه جایی شروع کنید. تالار آمفی نمایش زنده هوشمند – تالار آمفی تئاتر هوشمند یکی از ابتکار اختراع های دوره نو به منظور بهبود میزان مرغوب بودن اجرای مراسم های مختلف می باشد. پس از به کارگیری از خانه هوشمند اشخاص به دنبال هوشمند نمودن دیگر جا ها مانند سالن ها پرداختند.

درب آپارتمان هوشمند

افرادی که نسبت به هوشمند سازی گارد دارا هستند و هنوز به همین عاقبت نرسیده اند که هوشمند سازی می تواند به جهت آن ها موثر باشند. ذکر این نکته قابل اعتنا میباشد که ادراک کلیه مفاهیم و مقدمه ها برای شعور تمام مطلب مضاعف اهمیت می باشد و ما کارایی می نماییم حیاتی نمونه هایی ملموس درک مفاهیم را بی آلایش نماییم تا شما به تراز دانایی ضروری برای هوشمند سازی خانه خود برسید. حساس خروج پرسنل از اتاق، چراغ ها پس از مدت معینی خاموش شده و کلیدی ورود آن ها مجدداً پر‌نور می شوند. مسافر کارت خویش را جلوی درب آسانسور گرفته و پس از وارد شدن، نیازی به زدن هیچ سوییچ ای نیست.
  • دوربین ها صرفا یکی از جنبه های امنیت منزل زمان ساخت خانه هوشمند هستند.
  • برای این‌که سیستم‌های اتوماسیون خانگی واقعا مؤثر باشند، دستگاه‌ها بایستی فارغ از در نظر گرفتن سازنده، امکان همکاری داشته باشند و از پروتکل‌های شبیه یا حداقل پروتکل‌های مکمل استعمال کنند.
  • در همین مقاله ، ما قصد داریم تجهیزات متفاوت و امکاناتی که هریک از این تجهیزات هوشمند در اختیار ماقرار ارائه می کنند را بررسی کنیم.
  • ماژول هایی به جهت رابطه بی سیم بلوتوث (سیگنال رادیویی) و IR (انتقال اصلی استعمال از پرتو مادون قرمز) وجود دارد.
  • دستگاه‌های مرتبط همینطور می‌توانند به شما در یافتن فیلمی خوب به جهت بازدید در خانه یا سینما کمک کنند.
گیاهان خانگی و چمن‌ها را می توان حیاتی استفاده از تایمرهای متصل شده، آب پاشی کرد. تدریس ها ویژه بازار کار هستند و کاراموز آنگاه از پایان دوره به راحتی می تواند وارد بازار شود. سنج و سنسور آنالوگمدل سنتی از جریان ولتاژ پایین تا 24 ولت، به عنوان یک قاعده، به تیتر انتقال داده، و سیم کشی الکتریکی بخش کوچک به عنوان رسانه انتقال استعمال می کند.

انواع برگه دیواری معمولی و شیک در دکوراسیون داخلی منزل

با کارگزاری این سیستم، می توانید حتی در مواردی که در منزل نیستید کلیدی دریافت یک هشدار صوتی از شرایط منزل آگاه شوید. اضافه کردن سوییچ صوتی هوشمند فعالیت محافظت از منزل را برای کاربران مضاعف آسان کرده کرده است. در صورتی که بخواهیم ساختمان ایمن باشد، باید بتواند در صورت لزوم در شرایط های اضطراری، فارغ از اعتنا به حضور یا عدم حضور ساکنین جواب مناسب را به حوادث اتفاق افتاده بدهد. خانه هوشمند بی‌سیم از به‌روزترین تکنولوژی هوشمندسازی ساختمان در عالم پشتیبانی مینماید که در مدت‌زمان قلیل و فارغ از نیاز به سیم‌کشی و یا این که تغییر آن، خط مش اندازی می‌شوند. سیستم روشنایی هوشمند درطول مسیرتان در پارکینگ، راه‌پله و جلوی درب، نور به اندازه را به‌صورت اتومات تامین می‌نماید و دمای منزلتان روی مقدار ایده‌آلتان تهیه شده است. داشتن منزل هوشمند درست مثل زندگی در قلعه‌ای باشکوهیست که مستخدم آن هوش تصنعی و مصنوعی است. عملکرد منزل هوشمند مبتنی بر کانال مش هست که معروف‌ترین پروتکل‌های منزل هوشمند مبتنی بر نتورک مش، Zigbee و Z-Wave یا سیگنال‌های X10 هستند.

لامپ هوشمند

امکان بازدید دوربین مداربسته از روش گوشی تلفن همراه حتی زمانی که در منزل نیستند. ۶- قفل درب‌ها می‌تواند به صورت اتومات و مهم نزدیک شدن تلفن همراه هوشمند شما گشوده شوند. ۲- می‌توانید سیستم گرمایش و سرمایشی را از تخت‌خواب، فرودگاه و در هر جای دیگری که به تلفن هوشمند و اینترنت دسترسی دارید، در اختیار گرفتن کنید. استفاده از پروتکل‌های بین‌المللی مانند KNX در هوشمند سازی، در انتخاب تجهیزات بیش از هر دلیل دیگری مزایای خود را صریح می‌سازد. هنگامی که از استانداردهای محدود در برندهای خاص به کار گیری می‌کنید، قابلیت ادغام تجهیزات برندهای متعدد اهمیت یکدیگر را نخواهید داشت. به طور کلی ، خسته کننده بیش از حد به جهت فرد بی فایده است و وارد بحث و جدل در مورد همین سؤال که "خانه هوشمند" که به وسیله علم آموز کولیا ساخته شده میباشد چقدر هوشمند میباشد - به نظر من همین بی احترامی به کار همان است. آیا او این عمل را کرد؟ آیا فعالیت می نماید و چیزی را مدیر می کند؟ عالی، آفرین! از آن جایی که حضار در تالار همیشه به سمت روبه رو صفحه نمایش نگاه می کنند. شما دارای پیشزفت تکنولوژی در اختیار گرفتن دما، تهویه و تبادل حرارتی ساختمان می توانید مصرف انرژی همین سیستم ها را کاهش داده و سطح های بهینه مصرف را محافظت نمایید. همین سنسورها، دیتاها خویش را به یک کنترلر مرکزی ارسال می کنند و کنترلر مرکزی می تواند تعداد متعددی عملگر مانند دریچه ورود و خروج باد، درب و پنجره های برقی، آژیر اعلان حریق، تابلوی برق و … را در اختیار گرفتن کند. سازندگان ترموستات‌های دیجیتال، لامپ‌های هوشمند و حتی زنگ در، حجم زیادی از دیتاها عضو را ذخیره میکنند و دسترسی هکرها به این دیتاها می‌تواند دردسرساز باشد. پس از شناخت اهمیت قابلیت های متفاوت خانه هوشمند حالا به سوال خانه هوشمند چگونه فعالیت می کند جواب می دهیم. منزل هوشمند را می اقتدار به تیتر یک شبکه سه لایه آیتم باز‌نگری قرار داد. یک پریز هوشمند جایگزین پریز الکتریسیته موجود در خانه شما می شود، ولی یک دوشاخه هوشمند که شما به آسانی وصل می نمایید فارغ از نیاز به سیم کشی. به جهت این که سیستم های اتوماسیون خانگی واقعاً مؤثر واقع شوند، دستگاه ها باید بدون اعتنا به تولید کننده اهمیت یکدیگر همکاری کنند و از به عبارتی پروتکل یا دست‌کم از پروتکل های مکمل استعمال کنند. از آنجا که بازار نسبتاً جدیدی است، هنوز هیچ استاندارد طلایی به جهت اتوماسیون خانگی وجود ندارد. کلیدی این حال، اتحاد های استاندارد به جهت اطمینان از قابلیت و امکان همکاری و تجربه یکپارچه کاربر مهم ایجاد کنندگان و پروتکل ها همکاری می کنند.

نحوه تعمیر شیرالات آب

بنابراین در انتها روز دیده های شما غرق در نور آبی نخواهد شد و حتی می توانند بر شالوده دست اندرکاران مختلف به طور خودکار واضح و خاموش شوند. ساخت خانه هوشمند تا قبل از این کار پیچیده ای بود و نیاز به مهارت های کانال سازی، برنامه نویسی و غالب دستی در DIY داشت. البته خانه های هوشمند به قدری ساده شده اند که نسبتاً هرکس می تواند منزل هوشمند ساخته و اساسی استعمال از یک‌سری محصول، بخش اعظم وسایل منزل خود را به وسیله تلفن هوشمند و دستور صوتی در دست گرفتن کند.

معماری ساختمان هوشمند

شاید خاموش و پر‌نور نمودن چراغ های خانه به امداد ریموت کنترلی عمل جالبی باشد. تصور کنید در یک خانه هوشمند اساسی گفتن صرفا یک جمله اتاق خواب، چراغ آن خاموش یا این که واضح شود. یکی از از امکان های جدیدی که به منزل های هوشمند اضافه شده است کلید صوتی هوشمند است که به سادگی دارای نصب یک نرم افزار بر روی کامپیوتر فردی فعال می شود.

کاربرد حیاتی خانه هوشمند

در حالی که استعمال از همین گروه منجر صرفه جویی در مصرف انرژی و کمتر چشم گیر هزینه‌ها می‌شود، چالش‌هایی را هم اهمیت خود به ملازم دارد. احتمال وجود خطا در سیستم‌های هوشمند خانه هوشمند می‌تواند سبب ساز به عدم اجرای صحیح امرها شده و حتی ممکن میباشد باعث تأخیر در انجام امورات شود. ممکن است نرم افزارهای به عمل رفته در همین لوازم به درستی طراحی نشده باشند.

سیستم هوشمندسازی ساختمان

این دستگاه می بایست در نصیب پشت آسانسور و در داخل کابین قرار دیتا شود و روزگار های مربوط به خروج و ورود کارت در آن تمجید شود. و هر شخصی که کارت خویش را در در مقابل دستگاه هوشمند آسانسور قرار دهد آسانسور به صورت مداد متوجه می گردد که شخص را بایستی به کدام طبقه انتقال دهد. یکی از از مهم ترین و کلیدی ترین بخش های جذاب منزل هوشمند قابلیت پیاده سازی گونه های مختلف اکران می باشد. اکران به نوعی روح یک منزل هوشمند محسوب می شوند که حد ایده آل مهم هوش مصنوعی همواره در اکنون ترقی می باشد. همینطور انواع سیستم های کنترل هوشمند سامانه های سرمایش و گرمایش مرکزی وجود دارااست که به صورت تخصصی و ویژه برای همین مراد طراحی شده اند و امکان خرید جداگانه آن ها آماده می باشد. سیم کشی هوشمند خانه ، گزینش مناسبی به جهت داشتن یک خانه هوشمند مناسب نیست. چرا که در وحله اول تجهیزات آیتم استفاده در همین پکیج هوشمند سازی خانه اکثرا وارداتی میباشند و بها بالایی دارند. در وحله دوم حقوق نصاب و پیاده سازی آن است که حدود ۵ تا ۱۰ درصد ارزش تجهیزات بوده باعث بالا رفتن هزینه منزل ی هوشمند می شود. اهمیت این درحال حاضر در سال های اخیر خانه های هوشمند اهل ایران ترقی چشمگیری داشته اند و از مزایای زیادی برخوردارند. برآوردها نشان می دهند تا سال 2020، بیش از 30 میلیارد وسیله هوشمند و متصل به اینترنت اشیا می شوند. نیز جمعیت برنا و هم سنین بالاتر، فناوری منزل ی هوشمند را مفید خانه هوشمند می دانند. آمارهای سابق اکثر نشان دهنده ی رضایت مردم از امنیت خانه های هوشمند است؛ در حالی که آمارهای نو بر روی راحتی و سفارشی بودن همین خانه ها تاکید دارند. اما همان طور که گفتیم همین سیستم صوتی هوشمند از اساسی بالایی برخوردار است و نقش مهمی در ساخت امنیت و شتاب بخشیدن به امور دارد. این سوییچ صوتی علاوه بر امکان های ویژه ای که دارااست از مزیت های بی نظیری نیز برخوردار میباشد که در ادامه آن ها را معرفی خوا‌هیم کرد. خانه هوشمند در نهایت به بالاترین درجه شعور خواهد رسید و در محیطی تماما شهودی و غریزی، کل نیازهای ساکنان خانه را رئیس خواهد کرد. بعضا از همین مدل‌ها، از گزاره دوربین‌های تولید رینگ، آرلو و مکسیموس، حساس چراغ‌هایی میباشند که شیوه را پر‌نور می‌کنند.

اجرا نمودن دستورات فارغ از ریموت کنترل

تا هزینه های سوخت این جور رو به افزایش نرود و تدارکات اجرایی مناسب به جهت گرم کردن منزل های ما وجود داشته باشد و این تبدیل به یک بخش اضطراری از اقتصاد هر منزل ای شود. ترموستات هوشمند و سیستم های گرمایشی به زودی و به اسانی در تمام منزل های هوشمند یافت خواهد شد شما حیاتی یک دیگ بخار و حرارت مرکزی به احتمال توانا به تولید یک عدد از سیستم های موجود در بازار خواهید بود. البته همیشه به دنبال پیدا کردن بهترین ترموستات های هوشمند در دسترس باشید. استفاده از فناوری برای چک کردن و ارتقا safety ایمنی در هم اکنون حاضر یکی از از نگرانی های اصلی هست زیرا صاحبان منزل خط مش های تندرست نگه داشتن دوستان عزیز را کشف می کنند. اتوماسیون چک کردن بر میزان مرغوب بودن هوا دارای کارگزاری سیستم های تصفیه نقشی دارای برای اطمینان از شناسایی و حذف آلاینده های مضر خواهد داشت. دوربین‌های نصب‌شده در زنگ در نیز می‌تواند بر رفت‌وآمدها نظارت کند و به کاربر امکان میدهد اساسی مهمانان فارغ از نزدیک شدن به در یا حتی سوای حضور در خانه، تعامل کنند. باری، همان‌طور که هدفون‌ها و وسیله‌های پوشیدنی از نحوه بلوتوث به تلفن‌های همراه‌ متصل می‌شوند، لامپ‌های بلوتوثی هم به گوشی‌ وصل میگردند تا بتوان آنان را به راحتی در دست گرفتن کرد و یک سیستم روشنایی هوشمند را پیاده‌سازی کرد. لامپ‌های وای‌فای دومی گونه از محبوب‌ترین تجهیزات در روشنایی هوشمند به حساب می‌آیند. اين به عبارتی امکانی‌ست که در يک شبکه‌ی خانگی بخش اعظم وسیله‌های خانه‌ را به اینترنت وصل می‌کند، از تلویزیون و تلفن همراه هوشمند گرفته تا لپ‌تاپ و کنسول‌های بازی. همین نوع از لامپ‌ها مانند لامپ‌های معمولی هستند، البته فرق‌شان همین میباشد که می‌توانند از راه‌های متعدد به وای‌فای وصل شوند تا یک سیستم روشنایی هوشمند خانه را فراهم کنند. برخی از این لامپ‌ها نظیر لیفکس مستقیماً به وای‌فای وصل میگردند و برخی دیگر به جهت وصل شدن به اینترنت نیاز به هاب دارا هستند و حتا مدل‌هایی هم هستند که از نحوه بلوتوث به طور مستقیم به گوشی همپا وصل می‌شوند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن