تاثیر استفاده از بالش های فرم دهی سر بر سلامت نوزاد به چه صورت است؟

  یکی از عوامل رشد کودک خواب راحت و کافی است که در کنار تغذیه می تواند باعث رشد و نمو کودک گردد. یکی از

توسط HEYDARINEWS در 6 خرداد 1400

 

یکی از عوامل رشد کودک خواب راحت و کافی است که در کنار تغذیه می تواند باعث رشد و نمو کودک گردد. یکی از لوازمی که در طول شبانه روز بیشترین تماس را با بدن کودک دارد لوازم سرویس خواب کودک است پس انتخاب آن می تواند بسیار مهم و حائز اهمیت باشد.

در طول رشد و نمو و شکل گیری اندام کودک یکی از عواملی که دائما باعث نگرانی والدین می گردد شکل گیری نا مناسب این اندام هاست. سر و صورت کودک یکی از این اندام هاست که در صورت غفلت از نحوه شکل گیری آن و عدم رعایت نکات کوچک می تواند باعث شکل گیری نامناسب سر کودک و دفرمه شدن آن گردد.

با توجه به رشد سریع مغز مخصوصا در ماه های اولیه به دنیا آمدن کودک، جمجمه کودک بسیار نرم و بسیار حالت پذیر است. به همین دلیل نباید کودک را در حالتی خاص به مدت طولانی بخوابانید زیرا این کار باعث شکل گیری بد سر کودک می شود که تاثیرات بدی در ظاهر او در سنین بالاتر خواهد داشت و این مشکل با شکل گیری کامل جمجمه دیگر قابل برگشت نخواهد بود.

با خواباندن کودک به شکلی خاص بر روی سطحی صاف به مدت طولانی باعث صاف شدن سر کودک و ایجاد سندروم سر تخت می شوید.

روش های سنتی برای جلوگیری از سندروم سر تخت

در گذشته روش های جلوگیری از این مشکل به صورت سینه به سینه بین مادران گذشته بود و مادران جهت جلوگیری از این مشکل معمولا کودک را هر چند ساعت یک بار جا به جا می کردند تا سر کودک دفرمه نشود. (چند ساعت به پهلوی راست، سپس به پهلوی چپ و رو به بالا) یکی از راه های جلوگیری از سندروم سر تخت در کودکان استفاده از بالش فرم دهی سر کودک است که نیاز به مراقبت از کودک در هنگام خواب را برطرف می سازد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

بالش فرم دهی سر کودکان

این بالش ها به مانند بالش های معمولی هستند اما با این تفاوت که در مرکز آن سوراخی قرار دارد که سر کودک داخل آن قرار می گیرد. همین موضوع باعث قرار نگرفتن سر کودک بر روی سطح صاف می شود که در نهایت از ایجاد سندروم سر تخت کودک جلوگیری می کند.

با وجود این بالش ها دیگر نیازی به سر زدن متناوب به کودک و تغییر حالت قرار گیری سر او بر روی بالش نیست و با استفاده از آن از بابت فرم گیری مناسب سر کودک خود در دوران بزرگسالی اطمینان خاطر خواهید داشت. بسیار مهم است که هنگام انتخاب این بالش به جنس الیاف استفاده شده در آن دقت داشته باشید چرا که به دلیل تماس مداوم آن با سر کودک می تواند بسیار در سلامت کودک تاثیر گذار باشد.

در صورتیکه از الیاف حساسیت زا در ساخت آن استفاده شده باشد می تواند سلامت کودک دلبندتان را با انواع حساسیت ها و آلرژی ها تعدید کند.

یکی از مشکلاتی که برای نوزادان اتفاق می افتد تخت شدن پشت سر نوزاد به دلیل نرم بودم استخوان جمجمه می باشد . این مشکل امروزه با استفاده از بالش فرم سر نوزاد قابل حل می باشد در ادامه شما را با دلایل ایجاد این مشکل و راه های رفع این مشکل و همچنین مزیت های استفاده از بالشت های فرم دهی سر نوزاد آشنا خواهیم کرد.

یکی از مشکلاتی که در بعضی مواقع برای نوزادن رخ میدهد صاف شدن یا به اصطلاخ پخی پشت سر نوزاد می باشد . این مشکل معمولا به دلیل شرایط نامناسب جای خواب  نوزاد و نرمی استخوان جمجمه در نوزادان میباشد که البته مسئله ای طبیعی است.

 

البته این صافی در نوزادان گاهی از بدو تولید وجود دارد اما مهم ترین نکته رفع این مشکل است که به راحتی امکان پذیر است. در این بخش رفع این مشکل با استفاده از بالش های فرم دهی سر نوزاد را برای شما تشریح خواهیم کرد

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن