بررسی انواع آهن آلات پر مصرف در بازار

بررسی آهن آلات موجود در بازار برای کارفرمایان و انبوه سازان ساختمانی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که با

توسط HEYDARINEWS در 20 مهر 1401

بررسی آهن آلات موجود در بازار برای کارفرمایان و انبوه سازان ساختمانی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که با این عمل می توانند بهترین محصول را از لحاظ کیفیتی و قیمتی برای انجام فعالیت های خود انتخاب کرده و خرید نمایند. در عین حال، بازار آزاد مقاطع طویل فولادی متاثر از رونق معاملات این بخش ظرف روزهای میانی هفته، رنگی از رونق به خود دید و اندکی رشد قیمت داشت.

درواقع رشد نرخ ارز نیمایی باعث حضور مجدد واسطه ها و دلالان در این بازار شد. این محصول یک از پرکاربرد ترین محصولات فولادی است که در ساختمان سازی و صنایع مختلف کاربرد دارد . قطعه فولادی باید از زاویه ای وارد وان روی مذاب شود که هوا از مجراهای لوله ای تعبیه شده در آن خارج شود. مزیت اطلاع از قیمت آهن آلات پیش از خرید، جلوگیری از صرف هزینه های بالا و بیهوده است، زیرا بنگاه های زیادی در این زمینه وجود دارند، که هر یک محصولات مختلف را با قیمت های گوناگونی عرضه میکنند. پروفیل هایی که به صورت z تهیه می شوند اکثراً برای پوشش سقف سوله ها بکار می روند.

یکی از مهمترین خدماتی که در این زمینه مطرح می شود تحویل جنس خریداری شده به مشتری در کوتاه ترین زمان ممکن و در عین حال با بالاترین سطح کیفی محتمل است. قیمتی که این مرکز ارائه می دهد میبایست در مقایسه با قیمت رقبا بهترین و مناسب ترین قیمت باشد تا مشتری برای خرید ترغیب شود. بنابراین بخش دیگر رشد قیمتی تحت تاثیر عوامل دیگری قرار داشته است. این روزها، این ارقام شاید برای همه ما به یک رویا تبدیل شده است اما جالب است بدانید رشد قیمت در آن سال ها نیز وجود داشته است و اینگونه نبوده است که قیمت ها کاملا ثبات داشته باشد.

بررسی ورق های فولادی

اگر بخواهیم تمامی مقاطع تخت را بررسی کنیم شاید در یک مقاله نگنجد؛ ورق آلیاژی؛ ورق اسیدشویی، ورق آجدار و ورق های مشبک برحسب جنسی که دارند، انواع مختلفی دارند و همچنین کاربردشان نیز برحسب نوع و ضخامت آن ها متفاوت است. این آسانسور ساختمانی برای هر پروژهای که نیاز به رسیدن به ارتفاعات بالا دارد، ایده آل است. قیمت ورق فولادی مختلف در حالت کلی متاثر از قیمت آهن آلات و فولاد می باشد اما به نسبت آنها، نوسان کمتری دارد به نوعی که برای ورق روغنی ما شاهد نوسان روزانه کمتری هستیم.

از ورقهای پوششدار مواقعی استفاده میکنند که طول عمر و دوام بالا از فاکتورهای مهم در آن به حساب میآید، یکی از این ورقها، ورق گالوانیزه است، ورقهای گالوانیزه به دلیل پوشش «روی» که در سطح خود دارد، دارای مقاومت و طول عمر زیادی است و یکی از بهترین انتخابها برای تولید لوازم خانگی به حساب می آید. همچون ورق گالوانیزه در زمره ورق های پوشش دار قرار میگیرد و همان گونه که از نامش پیداست، روکش قلع دارد و انتخاب بسیار مناسبی برای صنایع بسته بندی و هر صنعتی که نیازمند ورق با طول عمر و مقاومت بالا است، به شمار میآید. اما ورق سرد همانگونه که از نامش مشخص است، توسط روش سرد تحت کشش قرار میگیرد.

بررسی میلگرد و تیرآهن

میلگردی که به روش ترمکس تولید می گردد علاوه بر اینکه هزینه ها کاهش می یابد از آنجایی که میزان کربن کمتری دارد از شکل پذیری و مقاومت کششی بیشتری برخوردار است و می توان این میلگردها را با روش جوش پذیری سر به سر در پروژه ها به کاربرد. از دیگر انواع میلگرد آهن می توان به سری A2 اشاره نمود که در مقایسه با دو نوع بالا دارای آج کمتری می باشد. آرماتور عرضی تنگ باز، به سه صورت تک شاخه (قلاب)، دو شاخه (رکابی) و یا چند شاخه در سازه کاربرد دارد. معمولا برای پروژه ساختوساز، مهندس سازه یا مهندس ناظر، مشخصات فنی میلگرد را در اختیار شما میگذارد.

در ابتدا شما باید جدول اشتال میلگرد را پیدا کرده، سپس در ستون مساحت مقطع که با حرف A مشخص می شود کوچکترین عددی که برابر یا بزرگتر از مقدار آرماتور شما باشد علامت بزنید. به طور خلاصه می توانیم اظهار نماییم از آنجایی که میلگرد آجدار نقش مکمل بتن را دارد قیمت میلگرد مستقیما بر قیمت تمام شده مسکن تاثیرگذار خواهد بود. قیمت میلگرد اجدار در اصل قیمت تمام شده مواد تشکیل دهنده آن بعلاوه ارزش افزوده کارخانه تولید کننده آن است.

پیش از خرید تیرآهن نیاز است که در مورد مشخصات این سازه اطلاعاتی داشته باشیم. برای مشخص شدن مارک و مشخصات فیزیکی، تنش، خمش و درصد مواد تشکیل دهنده تیرآهن برگه ای همراه محصول عرضه می شود که برگ آنالیز نامیده می شود. هم اکنون از تیرهای لانه زنبوری در کشور ما به صورت گسترده ای به عنوان تیرهای فرعی سقف و نیز تیرهای اصلی که صرفا وظیفه حمل بارهای ثقلی را دارند استفاده می شود.

در برخی از سازه ها که بارهای بالایی قرار دارد، تیرآهن ها را به یکدیگر می دهند و یا از صفحات ضخیم استفاده می شود تا سازه ای تولید شود که تحمل بارهای موجود را داشته باشد که این امر بسیار متداول است.بر طبق جداول استاندارد، به راحتی میتوان با استفاده از پارامترهایی که برای هر تیرآهن در نظر گرفته شده است، میزان تحمل بار تیرآهن را محاسبه کرد. طول تیرآهن ها عموما 12 متر است.اگر کارخانه های تولید تیرآهن در فرایند تولید تیرآهن، مطابق با استانداردهای بین المللی عمل کنند، تحمل بار هر نوع تیرآهن را میتوانید با یک جدول مشخص محاسبه کرد و بر اساس آن، تیرآهن مورد نیاز را انتخاب کرد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن