برترین مانیتور های گیمینگ سال2021

Mobiuz EX2710 راه اندازی عالی از خط مانیتور گیمر BenQ است. این صفحه نمایش دارای یک پنل Full HD 144 هرتز بسیار

توسط HEYDARINEWS در 13 آبان 1400

Mobiuz EX2710 راه اندازی عالی از خط مانیتور گیمر BenQ است. این صفحه نمایش دارای یک پنل Full HD 144 هرتز بسیار پاسخگو است - پاسخگوترین مدل در مدل IPS Full HD 144 هرتز تا به امروز - و مهمتر از همه به خوبی کالیبره شده (در حالت sRGB) که باید برای طرفداران بازی های رقابتی جذاب باشد. این مدل همچنین به لطف حسگر روشنایی خود - که برای کاربران لپ تاپ شناخته شده است - تفاوت را ایجاد می کند که به طور خودکار روشنایی و دمای رنگ را با توجه به دمای محیط تنظیم می کند. در هر صورت BenQ در کنار AOC 27G2U (فول اچ دی IPS 144 هرتز) و ایسوس TUF VG27AQ (Quad HD IPS 144 هرتز) که دو معیار در این رده هستند، یک ورودی قابل توجه است .

 

 

چه اندازه و چه تعریفی برای مانیتور کامپیوتر من است؟

سازندگان مانیتور در حال حاضر صفحه نمایش هایی از 24 تا 34 " را در تعریف های مختلف از Full HD (1920 x 1080 پیکسل) تا Ultra HD (3840 x 2160 پیکسل)، از جمله WQHD (2560 x 1440 پیکسل) یا UWQHD (1440 x 3440 پیکسل) به گیمر ارائه می دهند. ) از صفحه نمایش های بزرگ "Wide". در عمل، جالب است که WQHD را از قطر 27 "و Ultra HD از حدود 30" در نظر بگیرید.

 

چه فناوری پنل و چه واکنش پذیری؟

مانیتورهای طراحی شده برای بازی تنها مانیتورهایی هستند که هنوز از پنل‌های فناوری TN استفاده جالبی می‌کنند، با تکیه بر واکنش‌پذیری بالای آنها و فرکانس نمایش تا 240 هرتز. به عنوان مثال ظاهر پنل های IPS 165 هرتز با زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه دیده می شود. ما همچنین صفحه نمایشی را ترجیح می دهیم که سطح پایینی از درخشش پس از آن را نشان دهد و تأخیر خنده دار در نمایش را نشان دهد. خوشبختانه، در مورد آخرین نکته، مانیتورهای بازی عموماً دانش‌آموزان خوبی هستند و به لطف فناوری‌هایی مانند Overdrive، سازندگان می‌توانند تا حدی کمبود پاسخ‌دهی پنل‌های خاص را برای بهبود وضوح درک شده جبران کنند.

 

ارگونومی و اتصال، دو نکته که نباید نادیده گرفته شود

یک صفحه بازی خوب همچنین صفحه‌ای است که محکم بر روی پایه نصب شده است که تنظیمات متعددی را ارائه می‌کند، منوی OSD واضح و با قابلیت پیمایش را برای انجام تنظیمات آن ارائه می‌کند و یک بخش اتصال کامل را در سطح ورودی‌های ویدیو (HDMI و DisplayPort ارائه می‌کند). در اولویت). برخی از مدل‌ها با ارائه یک هاب USB برای اتصال لوازم جانبی، بلندگوهای یکپارچه که عموماً فقط برای عیب‌یابی خوب هستند، یک رله صوتی برای اتصال هدست یا حتی گاهی اوقات یک بازوی مفصلی کوچک برای ارائه فضای ذخیره‌سازی برای کلاه خود برجسته می‌شوند.

 

چه گزینه هایی را برای مانیتور رایانه شخصی خود انتخاب کنید؟

سازندگان صفحه نمایش به طور فزاینده ای بر فناوری هایی مانند فیلتر نور آبی یا ضد سوسو زدن تاکید می کنند که به کاهش فشار چشم کمک می کند. برای گیمرها، جالب ترین گزینه مربوط به Adaptive Sync است، اما در این مورد باید بسته به کارت گرافیک آن، بین FreeSync (AMD) و G-Sync (Nvidia) یکی را انتخاب کنید، در حالی که آگاه باشید که بنابراین ما در یک کارت گرافیک قفل خواهیم شد. اکوسیستم به جای دیگری. در نهایت، برخی از صفحه‌ها حالت‌های «بازی» را ارائه می‌کنند که به عنوان مثال، روشنایی را در قسمت‌های تاریک تصویر افزایش می‌دهد تا دشمن احتمالی که در آنجا پنهان شده است را شناسایی کند، یا اجازه می‌دهد یک منظره یاب در مرکز صفحه نمایش، یک تایمر یا نرخ فریم روی هم قرار گرفته است.

صفحه های بازی کامپیوتر را ببینید

چه زمان پاسخگویی برای صفحه بازی؟

صفحه نمایش باید تا حد امکان پاسخگو باشد تا از بروز نقص های گرافیکی مانند رگه ها و تصاویر ارواح جلوگیری شود. یک SELECT زمان پاسخ کمتر از 4 میلی ثانیه . مراقب باشید، با این حال، این همه چیز نیست. ما باید قبلاً آنچه را که قابل مقایسه است مقایسه کنیم و نسبت به واحد اندازه گیری (خاکستری به خاکستری یا سیاه به سیاه) محتاط باشیم. همچنین باید با تاخیر ورودی مرتبط باشد، زمانی که بین لحظه ای که صفحه نمایش اطلاعات را دریافت می کند و لحظه نمایش تصویر می گذرد.

 

چه نوع صفحه نمایش برای صفحه نمایش گیمر؟

معیار قبلی به طور پیشینی انتخاب نوع دال را القا می کند، اما این به اندازه قبل سیستماتیک نیست. اگر پنل‌های TN مدت‌هاست که برای گیمرها توصیه می‌شود ، پنل‌های IPS بیشتر و بیشتر کارآمدتر و محبوب‌تر در حدود 2 میلی‌ثانیه برای بهترین هستند. بنابراین صفحه نمایش هایی برای گیمرها با پنل IPS ، واکنش پذیر و بهره مند از مزایای دیگر مخصوص این فناوری وجود دارد: زاویه دید گسترده، رنگ سنجی عالی.

 

این همه چیز نیست، در سمت پنل VA، پیشرفت نیز واضح است و تعدادی از مراجع در زمان پاسخ به کمتر از 3 میلی ثانیه می رسند. از آنجایی که زوایای دید وسیع، مشکی عمیق و کنتراست بهتری نسبت به TN ارائه می‌دهند، در مد هستند.

 

60 هرتز، 144 هرتز، 360 هرتز ... چه نرخ تازه سازی برای صفحه بازی رایانه شخصی؟

صفحه نمایش بازی ها اغلب با پاداش فرکانس بالاتر از 60 هرتز (به جز برای مدل های 4K / UHD) به طوری که آنها می توانند حداکثر از تصاویر ارسال شده توسط کارت گرافیک مشاهده کنید. حرکات سریع، صحنه های اکشن و غیره. به میزان قابل توجهی در سیالیت به دست آورید.

 

حداکثر فرکانس افزایش می یابد. اکثر صفحه نمایش های بازی دارای فرکانس 144 هرتز هستند اما مدل هایی نیز وجود دارند که به 360 هرتز می رسند.

 

با وجود این فرکانس‌های بالا، نرمی و یکپارچگی تصویر همیشه حفظ نمی‌شود، مخصوصاً وقتی صحبت از بازی‌های ویدیویی می‌شود. در واقع، کارت گرافیک تصاویر را با نرخی متغیر و غیرقابل پیش‌بینی محاسبه و به صفحه ارسال می‌کند، زیرا این به حرکت و اقدامات بازیکن، مقدار اشیاء و افکت‌های مشاهده شده در صحنه و غیره بستگی دارد.

 

نمونه ای از پاره شدن

نمونه ای از پاره شدن تصویر، پدیده ای که به آن Tearing نیز می گویند. در اینجا شبیه سازی شده است.

بنابراین این نرخ فریم کارت گرافیک با نرخ فریم صفحه نمایش که پایدار است مطابقت ندارد. نتیجه: تصویر تکان می خورد یا به نظر می رسد که پاره می شود (پدیده "پاره شدن"). این مشکل با فناوری‌های G-Sync و FreeSync (یا Adaptive-Sync) که به ترتیب توسط NVIDIA و AMD توسعه یافته‌اند، حل می‌شود: نرخ تازه‌سازی صفحه متغیر است و با فرکانس کارت گرافیک و مصنوعات تنظیم می‌شود. گرافیک‌های ذکر شده در بالا ناپدید می‌شوند.

 

«جنگی» که دو سازنده در این نقطه به راه انداخته اند هنوز به پایان نرسیده است: اگر G-Sync که فقط سخت افزار طولانی است، برای مقابله با گسترش FreeSync باید باز می شد (ما از سازگار با G-Sync صحبت می کنیم)، NVIDIA خود را گسترش داده است. ارائه با G-Sync Ultimate، که اصول اولیه را در نظر می گیرد و سازگاری HDR 1000، وضوح بالا و نرخ تازه سازی، تأخیر کم و غیره را اضافه می کند. NVIDIA لیست کامل و به روز نمایشگرهای سازگار با G-Sync را ارائه می دهد ، یک کتاب مقدس واقعی.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن