چگونه برای شروع یک شرکت با استخر پیش ساخته

پاسخ به این سوال نسبی است به این صورت که اگر شما استخر در ابعاد بزرگ می خواهید استخر بتنی بهترین گزینه است ام

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

پاسخ به این سوال نسبی است به این صورت که اگر شما استخر در ابعاد بزرگ می خواهید استخر بتنی بهترین گزینه است اما اگر شما یک استخر خانگی، یا استخر در باغ، در ابعاد کوچکتر، هم استخر بتنی می توانید داشته باشید و هم استخر پیش ساخته فایبرگلاس، که از نوآوری های گروه مهندسین مدرن استخر با 30 سال ضمانت است بخاطر ویژگیهای بی نظیر فایبرگلاس از آن در بدنه هواپیما و کشتی استفاده می شود . استخر پیش ساخته فایبرگلاس، برای اولین بار در ایران توسط گروه مهندسین مدرن استخر، در سه طرح و اندازه تولید شده است. این استخر مناسب افرادی است كه ملک مناسب برای حمل استخر با كامیون و جرثقیل را دارند و حاضر هستند كه پول بیشتری برای شنای خود به نسبت استخر آماده پی وی سی پرداخت كنند. در صورت استفاده از مواد افزودنی بتن مقادیر مصرف را آماده سازی نمایید . بعد از بتن ریزی استخر ، امکان اصلاح بسیار سخت خواهد بود . این اکیپ اجرایی وظیفه راه اندازی و بهره برداری از کلیه تاسیسات شامل قطعاتی از قبیل پمپ های تخلیه ، شیرهای 2 و 3 طرفه و پمپ های انتقال آب به موتورخانه مرکزی که وظیفه پر کردن استخر ، تخلیه کاسه استخر ، تمیز کردن و انتقال آب به استخر را دارند .  This art icle has ᠎been ​do ne  by G​SA C on​te nt Gen​er ator Dem over si᠎on .

استخر فایبرگلاس در ابعاد مختلف وجود دارد و شما میتواند جهت نصب آن ها چه در محیط های بیرونی و چه محیط های داخلی، اقدام کنید و از زیبایی آن نهایت لذت را ببرید. عدم نیاز به تهویه، رطوبت، سرمایش و گرمایش، بالا رفتن ارزش ملک، آفتاب گرفتن در فصل تابستان از دیگر مزایای این نوع استخر به حساب می آید. با ساخت استخر خانگی، میتوان از ورزش و تفریح بی نظیر شنا در خانه خود استفاده کرد و آرامش و سلامتی را برای خود و خانواده هدیه گرفت همچنین یک جز زیبا و لاکچری برای خانه به حساب می آید و ارزش افزوده بسیاری برای ملک به همراه خواهد داشت. پارک موجهای آبی مشهد در ابتدا ساخت، تنها یک فاز یا بخش داشت که به همین جهت سانسها و روزهای جداگانهای برای استفاده بانوان و آقایان در نظر گرفته میشد، اما اخیرا فاز دوم این پارک به منظور استفاده بانوان افتتاح شده است و گردشگران خانم و آقا میتوانند در فاز مخصوص به خود و به صورت همزمان از این مجموعه استفاده کنند. باید توجه داشت که کاسه گلدانی چراغ استخر زائده های مناسبی جهت درگیر شدن با بتن داشته باشد که محکم در محل خود قرار گیرند .

از چراغ استخری مناسب با ایزولاسیون مطمئن استفاده نموده تا علاوه بر کیفیت بالا ، سیستم آب بندی استخر مختل نگردد . توجه به وضعیت استخر و شکل هندسی آن باعث استفاده مناسب از آن استخر میگردد . کاربردی بودن استخر به شکل هندسی آن بستگی دارد . گود برداری محل استخر یکی از مهمترین عملیاتهای پروژه ساخت استخر میباشد ، چرا که ادامه روند نصب صحیح و اصولی سایر اجزا و تاسیسات و ملزومات استخر به نحوه عملکرد گود برداری اولیه بستگی دارد . چون نمیتوان استخر را به علت محدودیت های مالی نیمه کاره رها کرده و بعد از مدت زمان زیادی مجددا ساخت آن را ادامه داد . ویدئویی که در ادامه می بینید معرفی این استخرهاست. آب بندی استخر چه پس از ساخت استخر بتنی و چه پس از ساخت استخر با بلوک امری لازم الاجرا و ضروری است که باید با حساسیت های ویژه ای انجام پذیرد . روش اجرای عایق کاری استخر با مواد پلیمری بسیار آسان بوده و نیاز به مهارت ویژه ای ندارد و پیمانکار ساخت استخر میتواند با نیروی غیر متخصص نیز این مرحله را اجرا نماید . شركت آلمانی تولید كننده پیشرو در استخر های پیش ساخته طرحی با عنوان style را طراحی كرده است.

این عملیات شامل تسطیح کف استخر به همراه کمپکت کردن شن و خاک کف استخر است که باید توسط دستگاه های کمپکت انجام شود . توجه به چگونگی شیب بندی کف استخر در هنگام کفسازی و تسطیح بسیار ضروری است چرا که جهت تخلیه آب استخر از کف کش های استخر نیاز به شیب بندی مناسب میباشد . کمپکت کردن سطح میتواند کمک زیادی به کفسازی بدون ایراد در استخر کند . هزینه ساخت استخر چقدر است؟ پایه های استیلی که در استخرهای برزنتی وجود دارد، به منظور جلوگیری از نیروی وارد شده به استخر از طریق آب است که این پایه ها دور تا دور استخر قرار دارند. استخر فایبرگلاس، به طور یکپارچه از جنس فایبرگلاس ساخته می شود و نیازی به ماده آب بند ندارد. باید توجه نمود که در محاسبات قبل از ساخت تایل های بتنی میزان فشار وارده بر کف استخر و دیوارهای جانبی را محاسبه نموده تا در زمان اجرا سازه استخر با مشکل فشار عمودی آب مواجه نگردید . در غیر اینصورت پس از مدتی اجرائیات استخر با مشکل مواجه میگردد . ساختار آرماتور بندی نسبت به نحوه تعادل سازی استخر و برای ایجاد شکل و مقاومت بخشی بالا انجام میشود . در نظر داشته باشید که هر چه مقاومت و استحکام بیشتری از سازه انتظار داشته باشیم و رویه ساخت استخر پیچیده تر باشد ، در کل هزینه ساخت استخر بیشتر خواهد بود و باید قبل از شروع عملیات نسبت به بررسی وضعیت اقتصادی اقدام نمود .

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن