پیستون موتور چیست ؟

نسبتاً از آن بر روی که سازندگان این قطعه، به میزان قلیل به آن شکل بیضوی میدهند چراکه به دمای پیستون به زمان ح

توسط HEYDARINEWS در 8 بهمن 1400
نسبتاً از آن بر روی که سازندگان این قطعه، به میزان قلیل به آن شکل بیضوی میدهند چراکه به دمای پیستون به زمان حرکت خودرو به شدت بالا میرود و حتی ممکن است به دماهایی زیرا ۲۲۰۰ جايگاه سانتیگراد نیز برسد و همین دستور منجر انبساط پیستون خودرو میشود و در همین موقعیت می باشد که پیستون رخ استوانهای به خویش میگیرد. عامل همین کار نیز این میباشد که حین گرم شدن پیستون به صورت استوانه دربیاید. البته این قطر و وزن در موتورهای دیزل ممکن است دارای یکدیگر تفاوت داشته باشد. قطر پیستونهای موتور خودرو در میان ۷۶ تا ۱۲۲ میلیمتر (۳ تا ۴ اینچ) متغیر است. قطر پیستون های موتور خودرو بین 76 تا 122 میلی متر (3 تا 4 اینچ) تغییر تحول می کند. شما از طریق رگلاژ کار کشته خواهید بود تا روز، ساعت و تعمیرگاه آیتم دلخواه خویش را برای خدمت مورد نظرتان مشخص و معلوم کنید. به استدلال این نیروهای جانبی ، پیستون نیاز به سطوح صاف داراست تا به دیواره سیلندر رسد و پیستون را عمودی نگه دارد. در رخ پایینی هم ، شیارهای سوپاپ تولید شده در یک پیستون مقعر را می بینید. در واقعیت رخ بیضی پیستون و ایجاد لقی فی مابین سیلندر و پیستون، در راستای خودداری از چسبیدن پیستون به دیواره سیلندر شکل میپذیرد. صورت و طراحی موتور های شعاعی خیلی بی آلایش است . هنگامی که شاتون و بغل یاتاقان بیش از حد لق باشد، سربزرگ شاتون موجب شکستگی شاتون شود و هنگامی سایش یاتاقان سربزرگ شاتون بیش از حد باشد سبب انحراف شعاعی شاتون می‌شود و لرزش و پیچشش که ایجاد میگردد باعث شکستن شاتون و موجب ساخت ضرر زیادی به موتور می‌گردد و درصورتیکه به موقع متوجه همین مشکل نشود و خودرو را خاموش نکنید ممکن هست سبب شکسته شدن جداره سیلندر شود و نیاز باشد که کل مجموعه سیلندر و موتور اتومبیل تعویض شود، چونکه تعمیر سیلندر کاری هزینه متعددی دارااست و زیاد پردردسر می باشد و فقط برای زمانهایی که زخم کم باشد مناسب میباشد وگر نیکی به هیچ عنوان این کار پیشنهاد نمیشود، تحلیل و میزان گیری یاتاقان سر پهناور شاتون در هر توشه باز و بسته نمودن موتور موجب تشخیص به موقع و پیشگیری از آن شود. علاوه بر کل مزیتهای ذکر شده، رگلاژ در تمامی مراحل خدمت رسانی در کنار شماست. موتورهای ماشین های داخل سوز از یکسری قطعات و بخشهای گوناگون تشکیل شدهاند که در کل گونه های آنها اثبات میباشد و وجودشان لازم و حیاتی. ولی پیستونهای چدنی بدنه بزرگتر و سنگینتری دارند و در بعضی از ماشینهای دیزلی لبریز توان از آن‌ها piston 85 yz بهره میگیرند. همین دسته از پیستونها به دو شیوه ریختگی یا این که آهنگری ساخته میشوند و گرچه در ساخت پیشرانهها یا این که موتورهای امروزی پیستونهای آلومینیمی ریختگی عمده همگانی هستند، البته دسته از آهنگری برای موتورهای سنگین و پر اقتدار بهره گرفته می شود و همین مدل از پیستونها تداوم بیشتری دارند. وقتی که شما این نوشته را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه مهم پیستون و رینگ وب وبسایت خود باشید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن