ورق گالوانیزه، و موارد استفاده از آن صنایع مفتولی مهران

ورق اسیدشویی از جهت ظاهری، شباهت‌هایی حساس ورق روغنی دارد، ولی در مجموع، اهمیت توجه به ویژگی‌های فنی و کاربرده

توسط HEYDARINEWS در 28 آبان 1401
ورق اسیدشویی از جهت ظاهری، شباهت‌هایی حساس ورق روغنی دارد، ولی در مجموع، اهمیت توجه به ویژگی‌های فنی و کاربردهای خاص، اساسی ورق روغنی گوناگون است. ورق گالوانیزه بر شالوده ویژگی حیاتی خود، یعنی مقاومت در برابر اُکسید آهن، اصلی بقیه ورق‌های فولادی فرق دارد. همان طور که در مقدمه گفتیم، هر ورق فولادی به جهت یک کاربرد مختص ایجاد می گردد و ورق گالوانیزه نیز برای مناطقی اهمیت رطوبت بالا، ساخته شده است. شناسایی ورق‌ فولادی، بر مبنا نحوه‌ی ایجاد به دو روش نورد سرد و گرم ساخت و عرضه می‌شوند؛ محصولات نورد گرم و محصولات نورد سرد از جهت ضخامت، ابعاد و کارکرد آخرین با یکدیگر مختلف هستند.
  • کاربرد اهمیت این ورق ها در مواردی می باشد که احتمال خوردگی فراوان می باشد و همین خوردگی سبب ساخت خسارت می گردد.
  • از همین صفحه ها در ایجاد انواع تجهیزات کشاورزی و ساخت انواع بنا های گلخانه ای به کار گیری می شود.
  • البته فاکتورهای دیگری از قبیل نوسانات ارز، مقدار عرضه و تقاضا، ابعاد و ضخامت ورق، جنس ورق و همینطور قیمت آن در بازار جهانی در گزینش بها همین فرآورده نقش دارند.
  • برای مثال، ورق های رنگی سپید در مقایسه کلیدی رنگ های قرمز، آبی و یا این که نارنجی به جهت کاربرد گسترده تر، گرانتر خواهد بود.
استفاده از فولاد و ورق گالوانیزه برای تولید کابل‌های تلفن، جعبه‌های تقسیم و تجهیزات مخابراتی، فاصله هنگامی میان هر عملیات تعمیرات و مراقبت را به عامل دوام بالا، ارتقا داده و ریسک‌های همین عمل را کمتر می‌دهد. در طی تعدادی سال آخر شاهد کاهش صادرات آهن و به تبع آن کمتر آمار صادرات ورق گالوانیزه بوده ایم که علت حیاتی آن کمبود قوانین معین و تغییر ناپذیر در صادرات است. مهم اعتنا به رخنه روی در فولاد در همین روش می تواند به مهربانی مقاومت فولاد را در برابر اشکال خوردگی و ضربه، فرورفتگی و صدمات ارتقا دهد و اساسی هر شرایط آب و هوایی سازش دارد. مزیت دیگر فروش ورق های گالوانیزه این میباشد که آن‌ها روی دست کسی نمی مثل و به شتاب به فروش می رسانند.

ورق گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟ تشخیص، بعدها و انواع

ورق های گالوانیزه رنگی پرکاربرد ترین فلز رنگی در جهان می باشد که در میهن ما هم اینگونه است. کرکره گالوانیزه رنگی در دو عرض 100 و 125 سانتی متر و مهم طول آیتم توصیه خرید کننده قابل تولید و عرضه است. به علاوه ورق گالوانیزه رنگی،ورقی کلیدی اساس گالوانیزه است که چون رنگ آن به رخ کوره ای و از دسته الکترواستاتیک است می قدرت گفت که ورق و رنگ آن دیگر دو جزء لا ینفک بوده و هم اکنون دیگر یک جزء واحد را تشکیل می دهند. ورق طرح سفال ژنوا مهم ورودی ورق کلیدی عرض خام 100سانتی متر خروجی 90سانتی متر و کاردهی اثر گذار 80 سانتی متر خواهد داشت. ورق طرح سفال ژنوا دارای ورودی ورق با عرض خام 125 سانتی متر خروجی 113 سانتی متر و کاردهی اثر گذار 100 سانتی متر خواهد داشت. دسته‌بندی نشده قیمت همین ورق نسبت به مابقی فرم‌ها کمی فراتر بوده ولی از حیث زیبایی بی‌نظیر است و ساختمان‌ها را از موقعیت سنتی خارج و مدرن می‌کند. اما در اینجا یاداوری می گردد دارای توجه به ترقی روزافزون تکنولوژی مربوط به رخ دهی ورق و به ویژه ورق های رنگی، طرح ها و رنگ هایی بیش از آنچه در بالا ذکر شد هم در بازار یافت می گردند. هدف از مطلبی که کلیدی نیز خواندیم شناخت مهم طرح ها و رنگ های مرسوم ورق رنگی می باشد.

انواع محصولات شرکت ماموت

بنابراین بایستی برای بسته‌بندی ورق گالوانیزه استانداردهای مشخصی را تعریف و تمجید کرد. ورق گالوانیزه در حقیقت همان ورق‌های فولادی هستند که مرحله آن‌ها توسط فلز “روی” پوشانده شده است. این کار منجر ارتقا استحکام، زیبایی ظاهر و مقاومت در برابر خوردگی و تخریب می‌شود. تجربه نشان داده هست که در صورتی که ورق‌های گالوانیزه به طور استاندارد و بنیادی بسته‌بندی نشوند، به سرعت تخریب شده و خاصیت خویش را از دست خواهند داد.

انواع رنگ‌آمیزی ورق گالوانیزه

این ورق، پس از تولید، روغن‌کاری می‌شود که به همین دلیل کلیدی اسم «ورق روغنی» شناخته می‌شود. ، برای او‌لین توشه در کشور حساس همکاری کمپانی های ساخت کننده اثاثیه خانگی چیره به ساخت ورق رنگی شد. وظیفه ی همین خودرو اتصال دو کلاف به یکدیگر هست که به ادله پیوسته بودن پروسه تولید ورق رنگی این فعالیت رخ می گیرد. دستگاه استیچری یا همان اتومبیل دوخت می بایست کلیدی تنظیمات خاصی جهت تولید یک اتصال باشد. می باشد که روی آن رنگ کوره ای مهم ضخامت حدود 25 میکرون و پشت ورق 15 میکرون به کار گیری می شود. به کارگیری از رنگ بر روی ورق موجب افزایش مقاومت ورق در برابر خوردگی و زنگ زدگی است .

مروری بر خبرها فولادی کشور‌ایران و دنیا با سراج توس

لازم به ذکر می باشد ورق رنگی هم به صورت رول و هم به صورت شیت فابریک در بازار موجود است. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مهم پیشرفت تکنولوژی، طرح‌ها و رنگ‌های بیشتری تولید و به بازار عرضه شده‌اند که هریک از آن‌ها برای موارد خاصی مورد به نقل از وب سایت خبرگذاری به کار گیری قرار می‌گیرند. به طور معمول اعمال دو لایه رنگ در صورتی که از رنگ اختصاصی گالوانیزه به کارگیری شود، کفایت خواهد کرد. پس از کامل شدن پروسه فوق ورق به منظور کنترل کیفیت، سنجش ضخامت لایه رنگ، مقدار چسبندگی رنگ و… ورق زیر آزمایشات تخصصی قرار خواهد گرفت.

مشخصات رنگ مناسب ورق گالوانیزه و بهترین آن

ورق کرکره رنگی از انوع ورق کرکره ای سقف یا سینوسی می باشد که در رنگ های متنوع ساخته می شوند. بها ورق سینوسی یا کرکره ای بر پایه نیاز مشتری و متراژ درخواستی متغیر می باشد. این ورق کاملا مشابه ورق گالوانیزه کرکره سینوسی میباشد وفقط در ظاهر، مقاومت فیزیکی و ابعاد کاردهی اهمیت آن تفاوت دارد. اهمیت اعتنا به کاربرداین ورق ضخامت های ۱.۵ میل تا ۱۵ میل در بازار به رخ رول یا کلاف ارائه می شود. گرید ST37 به جهت صنایع سبکی مانند تجهیزات ساختمانی و ایجاد پروفیل کاربرد داشته و در علیه از گرید ST52 به علت سختی اکثر به جهت تانکرسازی و صنعت های سنگین استعمال می شود. همچنین برای کشتی سازی ورق‌های اساسی کیفیت GR.A و NVA استفاده می کنند. همین ورق شباهت زیادی به ورق رنگی طرح ذوزنقه داراست و بیشترین کاربرد این کالا در تولید سوله و ساختمان ها می باشد. تولید همین ورق به یاری دستگاه پرس انجام می شود و از مقاومت زیادی در برعلیه فشارهای فیزیکی و شیمیایی برخوردار است. این کالا دارای عرض استاندارد 100 و 125 سانتی متری بوده و بخش اعظم در مکان های صنعتی و کارخانه ها به کار می رود. رنگی که بر بر روی ورق گالوانیزه رنگی کارخانه‌ای به فعالیت برده می‌شود، طبق معمول یک پوشش پلیمری بوده که به بهبود مقاومت به خوردگی یاری می‌کند. ورق آلوزینک، یکی از از انواع ورق‌های فولادی آلیاژی میباشد که کلیدی خواص و مشخصه‌های فنی متمایز ساخت و عرضه می‌شود؛ ورق آلوزینک با نام‌های دیگری نظیر «گالوانوم» و «زینکالوم» هم شناخته می‌شود. از این کالا به جهت ایجاد ساختمان و کارگاه به کار گیری می شود و مقاومت بالایی در برابر نور و آب دارد. از دیگر طرح های ورق رنگی میتوان به طرح لمبه و کانکس نیز اشاره کرد. ورق شیروانی، کرکره رول آف، شادولاین، رنگی، عرشه فولادی، کانال‌های پیش ساخته و قیمت تیرآهن 14 بدنه کانکس همین ورق‌های گالوانیزه برای فرم دهی به کارگیری می‌شوند. همچنین بلافاصله پس از رسیدن به مقصد، قابل استفاده می باشد و نیازی به رنگ آمیزی یا بازرسی ندارد. کاربرد همین مدل ورق رنگی اکثر در پوشش سقف ویلا و ساختمان و همچنین آلاچیق می باشد.

ورق گالوانیزه عرشه فولادی

به این عامل نیز از این رو به ورق‌های رنگی گونه های خاصی مثل کرکره‌ای، شادولاین، طرح سفالی، هلالی، سینوسی، ذوزنقه‌ای و غیره می‌دهند. ورق فولاد به قطعه فلزی می‌گویند که مرحله آن مسطح تر از آهن، فولاد و هر فلز دیگری باشد و از نورد گرم شمش فولاد یا این که بیلت تهیه و تنظیم شود. ورق فولادی اشکال مختلفی دارد که هر کدام از مواد متفاوتی ساخته می شوند و مشخصات فیزیکی و ساختاری خاصی دارا‌هستند که سبب میشود کاربرد مختلفی هم داشته باشند. وزن ورق رنگی گالوانیزه یکی از شاخصه های موءثر بر بر روی قیمت آن می باشد و شما همراهان عزیز می توانید در هر کجا که هستید، وزن آن را کلیدی فرمولی که به شما آموزش می دهیم چک کنید. از ورق گالوانیزه رنگی به منظور پوشش سقف سوله، شیروانی، سقف های شیب دار و آلاچیق ها استفاده می شود. علت نامگذاری این گونه از صفحه های آهنی هم به همین ادله هست که آن ها را از روش نورد سرد ایجاد می کنند. در واقع ورق روغنی پر اسم و رسم به فولاد سرد بوده و در عرض های استاندارد 100cm و 125cm ساخت می شوند و ضخامت آن ها فی مابین 0.3mm تا 4mm متغیر است. نورد با عبور فولاد در دمای معین از در بین یک‌سری غلتک انجام می‌ شود. بخش اعظم مقاطع فولادی، مانند تیرآهن، نبشی، سپری و ورق حیاتی نورد سرد و گرم ساخت می‌ شوند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن