نصب موتور زانتیا 2021 روی پارس ELX - صفحه 10 - تیونینگ تاک

البته بیشتر روغنهای امروزی هر دو را با هم دارند. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که سیستم ترمز زانتیا چیزی در حد

توسط HEYDARINEWS در 10 شهریور 1400

البته بیشتر روغنهای امروزی هر دو را با هم دارند. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که سیستم ترمز زانتیا چیزی در حد پراید است اما با این تفاوت که عملکرد ایربگ زانتیا از میزان خسارت و آسیبدیدگی سرنشیان به طور چشمگیری کاهش میدهد. برای نمونه به تفاوت دو تا از رایجترین انواع روغن موتور اشاره میکنیم. این شاخص از دو حرف S برای بنزین و C برای دیزل استفاده میکند. سینگل گرید: اگر کد مربوط به ویسکوزیته فقط یک عدد داشته باشد (مثلا SAE 30)، یعنی این روغن، درجه ویسکوزیته چهار فصل را ندارد و فقط در هوای سرد یا گرم آزمایش شده است. اگر از ۰ تا ۲۵ باشد فقط در هوای سرد و اگر از ۳۰ تا ۶۰ باشد، فقط در دمای جوش موتور یعنی ۱۰۰ سانتیگراد آزمایش شده است. یا فقط از روی ریموت تا میشوند ؟ این استاندارد از A برای موتورهای بنزینی، از B برای موتورهای دیزلی و از C برای خودروهای سازگار با کاتالیست یا با SAPS (خاکسترسولفاته، فسفر و گوگرد) پایین استفاده میکند. مولتی گرید: بیشتر روغنهای امروزی مولتی گرید هستند و برای هر چهار فصل مناسباند.

در روغن موتورهای مولتی گرید، از دو عدد و یک حرف W که حرف اول Winter یعنی زمستان است استفاده میکنند (مانند W-305). با توجه به این اعداد، روغن موتور را به دو نوع سینگل گرید و مولتی گرید تقسیم میکنند. این مدل از سال 1389 علاوه بر بهرهمندی از امكانات فراوان، از كيفيت بالايی چه در بخش قطعات و چه در بخش ساخت و مونتاژ برخوردار است. علاوه بر این بیشتر بودن قطر چرخهای 405 نسبت به ریو عامل منفی دیگری در کشش است. بر این اساس رتبهبندی SAE را داریم که از یک سری اعداد برای نشان دادن درجه ویسکوزیته استفاده میکند. اعداد ۰ تا ۲۵ برای هوای سرد و زمستانی است و اعداد ۳۰ تا ۶۰ برای هوای گرم و تابستانی هستند. دومی غلیظتر است و برای شرایط زمستانی چندان مناسب نیست. روغن موتور ۱۰W-40 برای هوای سرد و روغن موتور ۲۰W-50 برای هوای گرم مناسبتر است. 0W-20، 0W-40، ۱۰W-30، موتور زانتیا ۱۰W-40، ۵W-30، ۲۰W-50. این موتور تنفس طبیعی با ۸ سوپاپ و حجم ۱.۸ لیتر میتوانست ۹۷ اسب بخار نیرو در دور موتور ۶۰۰۰ تولید کند.

حجم روغن موتور مورد نیاز با فیلتر ۴،٨۵ لیتر است، انتخاب درست روغن موتور موجب افزایش طول عمر موتور و کاهش مصرف سوخت می شود. سرد کار کردن موتور افزایش اصطکاک و سایش قطعات (خصوصاً قطعات متحرک) را به دنبال خواهد داشت و گرمای بیش از حد نیز ممکن است موجب سوختن واشر سرسیلندر شود. پروژکتورهای جلو زانتیا نیز وارداتی هستند و با قیمت بیش از ۵۰۰ هزار تومانی به ازای هر طرف، نسبت به چراغ های اصلی خودرو، قطعه ای گران قیمت به شمار می روند. اگر قبلا هر ۴،۸۲۸ کیلومتر (۳۰۰۰ مایل) باید روغن را تعویض میکردید، با این روغن شاید تا بیشاز ۱۱ هزار کیلومتر هم نیازی به تعویض روغن نداشته باشید. هزینه تعویض تسمه تایم زانتیا چه قدر است؟ پارس دو گانه سوز هم مثل سایر خودروهای دو گانه سوز در جهت کاهش هزینه ها و آلودگی هوا تولید شد. ماشینی که با موتور 2 لیتری که حدود 140 اسب بخار قدرت تولید میکرد و با گیربکس پنج دنده دستی یا گیربکس 4 دند اتوماتیک عرضه میشد. حتما بخوانید: علت جا نرفتن دنده خودرو و یا سخت جا رفتن آن چیست؟ حتما بخوانید: علل برق دزدی ماشین؛ چطور بفهمیم برق دزدی از کجاست؟

رتبهبندی SAE از اعداد ۰ تا ۶۰ برای تعیین درجه ویسکوزیته روغن موتور استفاده میکند. 3 4 پاسخ کاربر سایت (30 آبان 1399 ساعت 02:58) عالیه لامصب 5 0 پاسخ آرمین (29 آبان 1399 ساعت 15:00) طرفداران این ماشین شوتی ها هستن و تو عمرشون فقط پژو405 و زانتیا سوار شدن و برای ماشین 45سال پیش فرانسه با قطعات چینی یخه پاره می کنن و تعصب میکشن!!! اوج حقارت تا کجا؟؟؟ فن پیج هم براش میسازن! خلایق هر چه لایق چه دنا چه پارس هیچ تفاوتی ندارن 6 5 پاسخ Ali (14 دی 1399 ساعت 09:27) درود بر شرفت خیلی ها همینجا نوشتن بنز رو میگیره واقعا خنده داره بنز حاصل فناوری برتریپ مهندسان دنیذ هس بعد این elxبیاد ازش رد کنه من به شخصه همچین صحنه ای ببینم دیگه واسه بنز بهم بگن۵میلیون هم باز نمیخرم 2 2 پاسخ آرین (25 آبان 1399 ساعت 10:14) این 195میانگین هست ک شرکت تست کرده ولی تا 220هم میره از دنا پلاس توربو هم زده 200ولی تا 250پر کرده 3 5 پاسخ محمدرضا (24 آبان 1399 ساعت 21:52) یک کلام سلطان باهاش ۲۲۰ تا میرم آخ نمیگه یه بار با دنا پلاس توربو درگ گذاشتم اون بدبخت شاتون زد:))???? 7 8 پاسخ آرمین (29 آبان 1399 ساعت 14:52) یه چیزی یاد گرفتید شاتون شاتون می کنید! هر تعمیرگاهی و نمایندگی که رد میشیم اکثرشون پژو پارس هستن،معیار خوب بودن ماشین که سرعت نیست! نظرت در مورد بدنه ی حلبی پارس چیه؟ همچنین در مورد واشر زدن های مکرر؟؟؟ 9 10 پاسخ علی (23 آبان 1399 ساعت 15:16) با سلام آیا elx۱۶ سوپاپ هنوز هم تولید می شود؟ ممنون میشم راهنمایی کنید 0 11 پاسخ غایب (14 آبان 1399 ساعت 20:27) سلام منELX2000CC دارم باهاش ۲۲۰ بالا هم پر میکنه پس ای چرا نوشته ۱۹۰؟؟؟؟ همیشه هم بار.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن