میخوام مهریه زنم را بدهم

در صورتی که در عقد تعیین مهر به یکی از از زوجین یا شخص ثالثی واگذار شود درست هست و به آن تفویض مهر می گویند. ه

توسط HEYDARINEWS در 21 شهریور 1401
در صورتی که در عقد تعیین مهر به یکی از از زوجین یا شخص ثالثی واگذار شود درست هست و به آن تفویض مهر می گویند. هر یک‌سری ضابطه گذار هیچ محدودیتی به جهت وکیل طلاق گزینش نکرده ولی چنانچه مهریه عقلایی و منطقی نباشد قابل وصول نیست. سلام بله مهریه حق زن است و زیر هر شرایطی بایستی پرداخت شود مگر خود زن از حقش بگذرد.
  • حتی نکته قابل توجهی که در ضابطه دولتی هم آمده هست همین است که زن می تواند تا زمانی که مهریه به وی پرداخت نشده می باشد از ایفای وظایف زناشویی در در مقابل همسر پرهیز نماید اما همین اقدام را در صورتی می تواند انجام دهد که مهریه وی عندالمطالبه باشد.
  • وکیل سرا در سال ۱۳۹۶ موسسه حقوقی فریاد دادپویان را به ثبت رساند و در ادامه، در دو قسمت مجزا، یکی محل کار وکالت و دیگری موسسه حقوقی فعالیت همیشگی دارد.
  • 7- قانونگذار در قانون مدنی آورده هست که اگر معامله به قصد گریز از آئین باشد و اثبات شود که بطور صوری انجام شده معامله فسخ می باشد.
  • اما چنانچه مهر در زمان عقد و تصویب آن گزینش نشده باشد و آنگاه از ازدواج گزینش شود، به آن مهر‌المثل یا این که مهرالمتعه گفته می‌­شود.
  • من ساکن اروپا هستم و در آن روزگار من خانه ای در جمهوری اسلامی ایران به اسم ایشان زدم و وکالت طلاق بهشون دادم تا ممنوع خروجی من رو آزاد کرد از طرز تصویب من رو ممنوع خروج کرده بود.
  • در خصوص ارتقاء مهریه میان حقوقدانان و نماینده قانونی مهریه مختلف اختلاف حیث وجود دارد البته در غایت تمامی حقوقدانان می بایست بر شالوده رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری فعالیت کنند.
  • توصیه می شود در کشور‌ایران وکیلی اخذ فرمایید تا پیگیری حتمی را در خصوص پرونده شما انجام دهد و از مراتب دستور شما را باخبر سازد.
  • در همین حال زوجه کماکان بایستی تمکین کند، چرا که در غیر همین صورت ناشزه محسوب شده و نفقه به او تعلق نمی گیرد.
  • برای تصویب در سامانه ستایش ضروری میباشد به یکی از از دفترها سرویس ها الکترونیک قضایی مراجعه نمایید.
اما یک وکیل مهریه می تواند مورد قابل قبولی به جهت مباحث مربوط به مهریه و دعوی های خانوادگی باشد. در ادامه قصد داریم بخش اعظم اهمیت وکیل مهریه و کاری که انجام می دهد آشنا شویم. منتها به جهت شعور بهتر همین معنا و عملکرد یک نماینده قانونی مهریه خوبتر هست نخست کلیدی مضمون‌ مهریه و چرایی وجود آن در قانون صحبت کنیم. وی در عین حال به همین نکته نیز تاکید دارد؛ هر مردی که استطاعت و اقتدار مالی دارااست در ارتفاع زندگی مشترک بایستی مهریه همسرش را فارغ از اینکه او ابراز نماید به وی بدهد. یک جلد حرف الله مجید، آینه و شمعدان و شاخه نبات نمادهای فرخنده و میمون برای شروع زندگی مشترک میباشند و در کنار آن ها یک‌سری سکه طلا نیز به تیتر مهریه در حیث گرفته می شود؛ سکه های طلایی که نتوانسته تضمین گر سپیدی بخت باشد. این هدیه که روزگاری فرخنده و خوش یمن بوده، داستان مالامال غصه ای داراست و اشخاص اکثری را به دالان های دادگاه سرگردان به همین سو و آن سو کشانده است.

مهریه بعد از فوت شوهر

به ویژه قابلیت اخذ مهریه مضاعف برای زنانی که با کمالات و سایر امتیازات اجتماعی نیستند، زمینه مناسبی برای تفاخر و ارضای بعضی تمایلات است. وجود همین کارکرد روانی- اجتماعی،محرک مهربانی برای برافروختن این اشتها است. مهریه در اصطلاح عبارت از چیزی می باشد (مال مشخص و معلوم یا چیزی که جایگزین محصول باشد) که در زمانه عقد نکاح از طرف مرد به زن داده می­شود یا این که مرد، بامسئولیت به پرداخت آن می­شود. در همین صورت مرد موظف می شود از روزگار گزینش شده بوسیله دادگاه، مهریه همسرش را بپردازد. در صورتی که مرد مالی داشته باشد و زن یا این که نماینده قانونی مهریه فکر نماید که در طول مدتی که دادگاه تشکیل می شود، مرد آن محصول را می فروشد یا جابه جا می کند، از دادگاه می خواهد قرار تأمین مراد صادر کند، حیاتی این التماس قرار تأمین صادر می شود و محصول تا صدور حکم دادگاه، توقیف می شود. از همین محصول تأمین شده می توان ، مهریه را برداشت در غیر این صورت، عدم پرداخت مهریه، ضمانت اجرایی دارد. مطالبه مهریه یکی از از دعواهای رایجی است که زن ها در مواقع اختلاف در مقابل مردها مطرح می کنند. همانطور که تمامی ما می دانیم مهریه در هر شرایطی بایستی به زن پرداخت شود و مرد نمی تواند از پرداخت آن خودداری کند. به گفته مشاوره حقوقی مهریهفوت زوج پس از وقوع عقد تأثیری در مالکیت زن بر مهر ندارد و زن می تواند کل مهر را از ما سوراخ شوهر استیفا نماید و در رخ فوت زن، حق ذکر شده به ورثه او منتقل می شود. هزینه به اجرا گذاشتن مهریه برعهده زوجه میباشد و در صورتی که مهریه خود را در همین فرایند ببخشد یا این که پیش‌تر بخشیده باشد، توانایی مطالبه دوباره آن را نخواهد داشت. باتوجه به بخشنامه سال 1397 به استدلال گرانی شدید ارزش سکه دادخواست مربوط به تعدیل و تقسیط مهریه بدون فوت وقت و بیرون از نوبت باز‌نگری می شوند. هدف از همین بخشنامه این است که تقسیط تماما باتوجه به تمکن مالی زوج گزینش شود که او قوی به پرداخت باشد و دیگر شاهد به زندان افتادن مردان خاطر پرداخت نکردن مهریه نباشیم. در صورتی که مرد بضاعت و توان پرداخت مهریه را نداشته و داعیه کند که اموال توقیفی جزو مستثنیات دین هستند؛ دادخواست اعسار او از سوی دادگاه پذیرفته می شود. به طور کلی تاپیش از به مزایده رفتن اموال اداره اجرای ثبت هزینه ای از مراجعه کنندگان دریافت نمی کند. این فرمان منوط به همین است که زن قبل از گرفتن مهریه نسبت به وظایف خویش قیام ننماید. بعلاوه بر پایه قوانین مهریه زن و شوهر می توانند به شکل توافقی هیچ مهر صداقی را به جهت نکاح دائم خود در حیث نگیرند به شرط آنکه هر دو راضی باشند. اگر در فاصله نکاح دایم و عقد، زن و مرد رابطه زناشویی داشته باشند، زن می تواند مهرالمثل دریافت نماید.

متن در گزینه مهریه

از جمله مواقعی که مهریه به زن تعلق نمی گیرد بر شالوده ضابطه به موردها تحت اشاره نمود. در صورتی که دادخواست جدایی از طرف مرد باشد مکلف میباشد که کل مهر را به زن پرداخت کند. در صورتی که در زمانه عقد بکارت دختر توسط مرد با نزدیکی نمودن یا به هر شکل دیگری و فارغ از راضی بودن و خواست او انجام شده باشد مرد باید مهر المثل پرداخت کند. ترازو از جانب مرد سنگین‌تر هست چون حق طلاق مختص مرد هست و به همین عامل همواره اعتقاد دارم مهریه نمی‌تواند پشتوانه‌ای به جهت ادامه زندگی یا اهرم فشاری بر مرد باشد. در مواد 1078 تا 1101 ضابطه مدنی جمهوری اسلامی ایران بصورت منحصر به فرد به مسئله مهریه پرداخته شده می باشد که در ادامه به ذکر و تشریح آنها خوا هیم پرداخت و کارایی خوا‌هیم کرد که به زبانی ساده، معنا و معنی آنها را ابلاغ کنیم. هدف ما استفاده از علم و تجربه وکلای تیم در جهت ارائه بهترین و موثرترین استراتژی پیروزی در مواجهه اشخاص کلیدی مشکلات قضایی و اداری از طرز بررسی و بررسی پرونده ، تنظیم سندها قضایی ، دادن مشاوره حقوقی و همینطور پیگیری پرونده از بهترین و سریعترین راههای ممکن می باشد. کمیسیون حقوقی مجلس از ارائه طرحی جدیدی در خصوص حذف زندان به جهت مهریه بیش از ۵ سکه خبر داد. بر اساس قانون در صورتی که زن فوت شود تمام حق و دستمزد او از پاراگراف مهر اش به ورثه می رسد.

برای مهریه چه باید کرد

اما در صورتی که قدرت مرد کاهش از ١١٠ عدد سکه باشد در اینصورت مشمول ماده ٣ قانون روش اجرای محکومیت های مالی می شود یعنی به درخواست زن، مرد به زندان می رود مگر این که مرد خواهش اِعسار (تقسیط مهریه) را به دادگاه خانواده بدهد در اینصورت پس از قبول آن حکم به پرداخت قسطی مهریه صادر می شود. زن می تواند برای دریافت مهریه خود اموال مرد را به اداره ی اجرای ثبت یا این که دادگاه معرفی کند تا از همین نحوه محصول مرد توقیف شده و وصول مهریه راحت خیس باشد. همین درحالی میباشد که باز نیز بیش از نصف شرکت‌کنندگان معتقدند تقسیم ثروت و دارایی در شروع زندگی مشترک بخش اعظم به نفع زنان است. همین نکته به خصوص آن گاه از اجرایی شدن بخشنامه‌هایی درباره مهریه در دوران سر کردگی حجت‌الاسلام رئیسی بر قوه قضائیه قوت بیشتری گرفت. در آن بخشنامه‌ها درحالی که به صدق زندانی شدن مردان برای بدهی مهریه ممنوع شد، دادخواست التماس مهریه برای زنان وارد مسیر زیاد پیچیده و بعضا غیرقابل دسترسی شد. از گزاره این که مردان سهل وآسان تر می‌توانند تا زمانه برگزاری دادگاه مهریه و معین شدن حکم قطعی که ممکن می باشد یک سری ماه بعد از آن از ثبت دادخواست مهریه باشد، اموال خود را به نام دیگران بزنند و جرمی متوجه آنها نباشد. در صورتى كه در عقد نكاح دائم زوجين سایت مرجع را تعيين نكرده باشند مى توانند پس از عقد ميزان مهریه را معين كنند . در حالتی‌که قبل از تعيين ميزان مهریه بين زوجين نزديكى واقع شود ، زوجه مستحق مهر المثل میباشد . مهرالمثل مالى می باشد كه متناسب مهم اوضاع خانوادگى ، اقوام و نزديكان زوجه در لحاظ گرفته مى شود . البته در حالتی‌که نوبت به پرداخت مهریه رسد و مهریه نامعقول باشد در این وضعیت ، مرد به پرداخت مهریه این چنینی الزام و اجبار نمی گردد بلکه در همین مواقع به زن مهر المثل اساسی دقت به شان و موقعیت اجتماعی وی تعلق می گیرد.

حداکثر مهریه در طلاق

در علیه مهر المثل هم مهر المسمی قرار دارااست و به عبارتی مهریه میباشد که در بالا از آ‌ن کلام گفتم. به این معنی که مقدار و مبلغ آن در مجلس عقد معلوم می باشد و طرفین بر اساس آن اهمیت یکدیگر ازدواج می کنند. اما این به همین معنا نمیباشد که چنانچه در عقد دائم مهریه ذکر نشود یا این که طرفین فراموش کنند مقدار آنرا تعیین کنند هیچ مهریه ای به زن تعلق نگیرد. ولی نکته ای نیز نباید ناگفته گذاشت و آن نیز این که درصورتیکه مرد زن را پیش از نزدیکی جدایی دهد زن مستحق نصف مهریه خویش می شود. همین ‌تعریف‌ از مهریه ‌‌بعضاً موجب سوءتفاهم‌ یا کژفهمی‌ برخی از نویسندگان غربی شده‌است.

طلاق قبل از پرداخت مهریه

اجراییه به شوهر بیان می شود و به او ۱۰ روز مهلت داده خواهد شد تا طلب همسرش را پرداخت کند. درصورتی که شوهر در این مدت دین خود نپردازد، زن می تواند کلیدی معرفی اموال و میزان دارایی شوهر از اجرای ثبت، تقاضا کند اموال او توقیف شود و هم می تواند مطالباتی را که شوهر از افراد دیگری داراست و یا این که موجودی حساب های بانکی او را توقیف کند. یکی از از رویه هایی که زوجه می تواند مهریه خود را وصول نماید اقدام از طریق اجرای ثبت می باشد . در این نحوه زوجه یا وکیل ایشان به همپا مدارک شناسایی ، اصل گواهی ازدواج را به دفترخانه ای می پیروزی که ازدواج را ثبت کرده میباشد و تقاضای صدور اجرائیه نسبت به تمام یا قسمتی از مهریه را می نماید . دفترخانه برگ اجرائیه صادر می نماید و در سند ازدواج قید می نماید که روی مهریه همین سند ، نسبت به یه خرده که بوسیله زوجه مطالبه می گردد ، اجرائیه صادر شده است . پس برگ اجرائیه را برای ابلاغ به زوج به زوجه داده تا آن را به دایره اجرای ثبت برنده شود .

مهریه یا این که شروط ضمن عقد

مطالبه مهریه در سند ازدواج می تواند به صورت عندالمطالبه یا این که عندالاستطاعه معلوم شود. در ظواهر به لحاظ می رسد که همگی قوانین به نفع خانم هاست اما در کار در دادگاه های جمهوری اسلامی به ندرت رای پرداخت اجرت المثل را به خانمها می دهند، زیرا می گویند خانمها می توانند مهریه بگیرند. به ندرت نفقه و رای به تمکین را به نفع خانمها رای می دهند که خانمها ناگزیر به برگشت به منزل شوند و به ظاهر از طلاق جلوگیری کنند و برای مهریه هم عملا زمانی مرد اموالش را به نام خویش نزده باشد. که اهمیت روش اندازی سامانه ستایش و اخذ پیام کوتاه به اجرا نهاده شدن مهریه بخش اعظم قایون حسابهای بانکی، بورس را خالی کرده و اموال را به اسم نزدیکان می زنند. در واقع ضعف قوانین و اجرا کماکان وجود دارد و به هیچ وجه قانون گرفتن مهریه و بردن جهیزیه نادرست است. بر پایه سال های ازدواج باید اموال در میان زن و مردی که دیگر قصد زندگی مشترک ندارند، تقسیم شود. گزینش مقدار مهر مشروط به تراضی طرفین است؛ براین اساس زوجین در تعیین مقدار مهر اهمیت محدودیتی مواجه نیستند. و یا این‌که ایشان خودش اقرار نماید که ملک فوق را به ازاء قسمتی از مهریه اخذ کرده است. البته درصورتیکه حکم اعسار شوهر قطعی گردد و وی موظف به پرداخت اقساط مهریه شود و اگر آن را نپردازد قابلیت جلب وی وجود دارد. تبصره ـ مقررات همین ماده مانع نمی شود که بستانکار هر وقت مالی از دار وامدار به‌دست آید به تعقیب اجرائیه و استیفای طلب خود مبادرت کند.

چرا مهریه دیگر گرفتنی نیست

وقتی دختر و پسری باهم عهد و پیمان زناشویی می بندند به محض این که همین دستور رخ می گیرد آثاری نسبت به آن ها مترتب خواهد شد که یک عدد از آن اثرها مشاجره مهریه می باشد . در واقع مهریه نشان از احترام و محبت و عشقی دارااست که مرد به زن خویش اعطا می کند و در آیین اسلام هم مهریه را از پاراگراف تکالیف قانونی مرد به حساب می آورد و آن را جز حقوقی دانسته است که زن همیشه حق طلب آن را از همسر خویش خواهد داشت . مهریه مالی میباشد که به موجب عقد نکاح شوهر به زن تملیک نموده و هر دوران پس از عقد زن می تواند آن را مطالبه نماید که توضیحات کامل در این خصوص در متن مقاله ارایه شده است. از روز ها قدیم و در بعضی از کشورها، به ویژه کشورهای مسلمان، همواره، سنت مهریهوجود داشته و دارد. به نحوی که هنگام وقوع عقد و قبول ازدواج از سمت زوجه، برای او، مهریهدر لحاظ می گیرند. سنت مهریه، در بین یهودیان نیز پذیرفته شده میباشد و در هنگام جدایی یا فوت شوهر، آن را به زن پرداخت می نمایند. ولی با دقت به موقعیت اقتصادی و معیشت مردمان در همه هم اکنون پرداخت مهریه برای مردمان عادی طاقت فرسا می‌باشد. مهریه مالی هست که مرد موظف به پرداخت آن است، در خصوص مهریه چند قانون کلی وجود دارد، البته طرز پرداخت آن هر سال تغییر‌و تحول می‌کند. هر محصول منقول و غیر منقول مربوط به زوج را می توان بابت مهریه، تقاضای توقیف کرد البته دقت داشته باشید که متاع نباید جزء مستثنیات دین باشد در غیر اینصورت اساسی اعتراض زوج یا این که وکیل او فرآورده از توقیف آزاد می شود. اگر درصورتی که در صورتیکه در‌صورتی‌که در صورتی‌که مهریه اکثر از این میزان باشد، در خصوص اضافی آن صرفا ملائت زوج ملاک پرداخت است.

راه های مطالبه مهریه

مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 1,480,086,023 ریال معادل 148 میلیون تومان است. همانطور که گفتیم، بازه نامزدی با بازه عقد بستگی مختلف هست و نامزدی تنها وعده‌ نکاح میباشد و آثار نکاح از جمله مهریه را ندارد. بدین ترتیب ممکن میباشد در دوران نامزدی بر مقدار مهریه نیز توافق شده باشد، البته چون هنوز عقد ازدواج صورت نگرفته، مهریه هم در هیچ صورتی به زن تعلق نخواهد گرفت. امامی، حسن، دستمزد مدنی، ج۴، ص۴۰۸-۴۰۹، تهران، مکتوب فروشی اسلامیه، ۱۳۶۶، چاپ سوم. صفائی، حسین و امامی، اسدالله، مختصر حقوق و دستمزد خانواده، ص۱۷۰، تهران، نشر دادگستر، ۱۳۷۹، چاپ سوم. صفائی، حسین و امامی، اسدالله، مختصر حقوق خانواده، ص۱۵۷، مهریه خرید کردن خانه در اینده تهران، نشر دادگستر، ۱۳۷۹، چاپ سوم. صفائی، حسین و امامی، اسدالله، مختصر دستمزد خانواده، ص۱۵۵، تهران، تکثیر دادگستر، ۱۳۷۹، چاپ سوم. صفائی، حسین و امامی، اسدالله، مختصر حقوق و دستمزد خانواده، ص۱۵۴، تهران، تکثیر دادگستر، ۱۳۷۹، چاپ سوم.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن