قم نیوز - شناخت پیستون و دلایل خرابی آن

رینگهای روغنی دهانهدار هستند که همین دهانه به تهیه و تنظیم قطر آنها حیاتی قطر پیستون و سیلندر امداد میکند. پیس

توسط HEYDARINEWS در 23 دی 1400
رینگهای روغنی دهانهدار هستند که همین دهانه به تهیه و تنظیم قطر آنها حیاتی قطر پیستون و سیلندر امداد میکند. پیستون پهن قطعهای هست که قطر بیشتری داشته و همینطور شاتون فراوان بلندی دارد که این طراحی برای تولید قدرت 4 برابر هست . به جهت مثال گرمترین روز سال در گرمترین مکان سرزمین را در لحاظ بگیرید و موتور را واضح و بسیار به آن فشار وارد کنید چه میشود ؟ به جهت بیرون نمودن پیستون از سیلندر، پیچ های شاتون را باز کنید و سپس از قطع نمودن کپه متحرک شاتون، سر پیچ های شاتون را برای حفاظت از ضربه دیدن، اصلی شیلنگ بپوشانید. همین شیارها در مواقع پاره شدن تسمه تایم هم مانع از عکس العمل سوپاپها اساسی مرحله پیستون میشوند. همچنین درصورتیکه تسمه تایم پاره شود و دوران بندی سوپاپ به نیز بخورد، همین شیارها، مانع از آسیب به پیستون و سوپاپ می شوند. قطعه استوانه شکلی هست که در باطن سیلندر اساسی اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.پیستون قطعه کلیدی موتور میباشد و دوران های موتور را به وجود می آورد.ضمنا نیرو های تراکمی و انبساطی ناشی از احتراق را تحمل می کند. از آنجا که پیستون و ادوات دارای ارتباط به آن کلیه از آلیاژهای ویژه ای ساخته شده و در پروسه ساخت دشوار میشوند، نمیتوان از بر روی ظاهر تشخیص اعطا کرد که کدام یک اصل هست و کدام یک تقلبی. در این نوع پیستون، برشی تمام در دامنه ایجاد می گردد تا از برخورد میللنگ مهم آن پرهیز شود. همین نیرو از روش شاتون به میللنگ منتقل شده و به وسیله آن به نیروی چرخشی تبدیل میشود. نشت مایعات از خودرو عارضه ها گوناگونی داراست و اغلب نشان دهنده یک اختلال است. پیستون نیز از همین قاعده مستثنا وجود ندارد و به جهت حرکت ریلکس و سوای ایراد داخل سیلندر نیاز به روغنکاری دارد. سطح تماس رینگهای حجمی اساسی دیواره سیلندر از یک لایه نازک اکسید آهن یا کروم پوشیده می گردد که از سایش جداره سیلندر و حلقه پرهیز میکند. همچنین قطر پیستون طوری در لحاظ گرفته میشود که نسبت به سیلندر لقی اضطراری را داشته باشد و به راحتی در آن حرکت کند. حیاتی کارگزاری بیرون از مرکز گژن پین پیستون نوعی حرکت نوسانی انجام می دهد و بر یک طرف آن نسبت به طرف دیگر فشار بیشتری وارد می شود. به طور مثال اگر دو ماشین مهم وضعیت یکسان، با ترازو پیستون های مشخص و معلوم دارید، خودرویی که تعداد بیشتری از همین قطعه دارد، اقتدار بیشتری ساخت می کند. در حالی که پیستون ساخته شده به وسیله آهنگری بدنه ای فشرده و متراکم دارااست و حدود ۷۰% مقاومتر از مدل ریختگی آن است. تشخیص پیستون کلیدی و غیر مهم برای خریداران و حتی تعمیرکاران تقریبا غیر ممکن هست و به این ادله بایستی همین قطعه با را از فروشنده مطمئن خریداری نمایید تا از خسارات بعدی در امان باشید. خیال کنید خودروی شما دچار اختلال شده هست و مکانیک خودرو پس از دیدن آن، با نگاهی ناامیدانه به شما می گوید، حلقه پیستون چسبانده است. علاوه بر این که کل عوامل ایجاد ذوب شدگی در پیستون میتوانند منجر ناکامی و ترکخوردگی آن نیز شوند، دست اندرکاران دیگری هم در پیدایش این ایراد نقش دارند. این فعالیت را می اقتدار بوسیله ابزار منحصربه‌فرد نیز انجام داد. پس برای هواپیما هم موتور و پیستون موتور در لحاظ گرفته شده است . در بر روی پیستون سوراخی برای قرار گرفتن گژن پین جهت اتصال به شاتون تعبیه شده است. در صورتی که شاتون توسط یک گزن پین روان، به پیستون متصل شده است خارهای نگهدارنده ان را واقع در روی پیستون در آورید. در رخ شاتون زدن، موتور اتومبیل باید گشوده شود و همین قطعه به وسیله یک جوشکار جوش داده شود یا بلوک سیلندر تعویض شود. بعد از آن توسط غلاف مخصوص به پیچ های شاتون ضربه های ملایمی را وارد کرده و شاتون را ملازم پیستون بیرون آورید. ولی اینکه ترک و لقی در میان پیستون و سیلندر غ چه میزان می بایست باشد در گزینه موتور های متفاوت مهم یکدیگر دوچندان متفاوت می باشد . وجود لقی بین سیلندر و پیستون زیاد حائز اهمیت می باشد به طوری که باید لقی مجازی فی مابین پیستون و سیلندر در نظر گرفته شود . میل لنگ که کاملا در روغن موتور فرو رفته می باشد , اهمیت هر بار تولید سیکل یا این که چرخیدن , پیستون تبریز موتور روغن را به سمت دیواره پایینی سیلندر موتور میپاشد . پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود ۴۵۰/۰ کیلو گرم (۱پوند)است.دامنه یا نصیب پایین پیستون را می تراشند تا نیز وزن آن کاهش یابد و نیز جا برای وزنه های تعادل میل لنگ گشوده شود.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن