فن کندانسور سردخانه چیست؟ و چگونه عملکردی دارد؟

فن سردخانه ای چیست؟ در ساختمان فن سردخانه یک پروانه فلزی و یک الکتروموتور  فن کندانسور + خرید

توسط HEYDARINEWS در 1 شهریور 1400

فن سردخانه ای چیست؟

در ساختمان فن سردخانه یک پروانه فلزی و یک الکتروموتور  فن کندانسور + خرید با سیم‌پیچ مسی وجود دارد که پروانه فلزی آن در برابر خوردگی دارای مقاومت بالایی است. از فن سردخانه یا هواکش آن به عنوان تجهیزاتی برای انتقال سریع حرارت  استفاده می شود.  این فن ها از لحاظ مشخصات فنی و حجم هوایی که جابه جا می کنند تقسیم بندی می شوند. همچنین فن های سردخانه را بر اساس شکل پروانه، قطر پروانه، تعداد پره و دور موتور در مدل های متنوعی تولید می کنند.

فن های سردخانه ای مدل های گوناگونی دارد و برندهای مختلف اقدام به تولید انواع فن ها کرده اند. نوع فنی که در تجهیزات فن سردخانه به کار می رود آکسیال است یعنی اینکه محور چرخشی فن با جریان هوای عبوری از فن موازی می باشد.

بیشترین استفاده از فن سردخانه توسط مبدل های حرارتی اواپراتور و کندانسور صورت می گیرد که کار خنک کنندگی مبرد و در نهایت محیط را بر عهده دارند. در ایران برندهای معتبر و زیادی تامین کننده فن سردخانه برای مصارف سرمایشی هستند که می توان برای خرید یا تعمیر و تعویض فن به آن ها مراجعه کرد.

 

فن کندانسور سردخانه چیست؟ و چگونه عملکردی دارد؟

کندانسور هوایی برای خنک سازی سیال مبرد خروجی از کمپرسور از فن کندانسور بدون قاب استفاده می کند. کندانسور هوایی در سیستم سردخانه و چیلر هوا خنک کاربرد مهمی دارد. در کندانسور تعداد یک تا 10 فن به کار می رود که قطر مناسب آن ها بین 35 تا 50 سانتی متر می باشد.

انواع مختلفی فن کندانسور سردخانه ای شامل فن بالای صفر و زیر صفر و تونل انجماد وجود دارد که همه آن ها از نوع مکنده آکسیال هستند. عملکرد فن کندانسور و فن اواپراتور به این صروت است که هوا را از روی کویل فوت نمی کنند بلکه آن را می مکند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن