کلاس جهانی ابزارها صفحه اصلی دکمه فشاری مستقیم

سه صفحه تکتونیکی در ایران وجود دارد که با هم برخورد کرده یا در راستای مرز ایران کشیده شدهاند. به دلیل این که

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

سه صفحه تکتونیکی در ایران وجود دارد که با هم برخورد کرده یا در راستای مرز ایران کشیده شدهاند. به دلیل این که کلیدها به سادگی تصویر سازی شدهاند آنها نمیتوانند زمانی که لمسش میکنند آن را حس کنند. امروزه بیشتر کیبوردهای اقتصادی از فناوری Dome Switch استفاده میکنند. نام QWERTY از شش حرف (کلید) اول قرار گرفته در ردیف حروف بالا سمت چپ تشکیل شدهاست، که از چپ به راست خوانده میشود: Q-W-E-R-T-Y در واقع در ابتدا کریستوفر شولز ماشین تحریر مدرن را به صورت عملی در سال ۱۸۶۶ میلادی با همکاری مالی و فنی همکاران خود اختراع کرد ولی کلیدهای ماشین او تراکم نامرتبی داشتند بنابراین دستیار شولز - جیمز دنسمور - پیشنهاد تقسیمبندی کلیدها را به دسته حروفی که بیشتر با هم به کار میروند داد با این راه حل سرعت تایپ بیشتر میشد، این دستهبندی استاندارد کیبورد QWERTY (کورتی) نام گرفت. به دلیل سرعت بالای تایپ تایپیستهای حرفه ای، کیبوردهای تایپ باید به گونه ای طراحی شده باشند که علاوه بر نرمی کلید، دارای کمترین صدای ممکن در هنگام تایپ باشند. از این مکانیزم در صنعت برای ساخت ماشینهای صفحه تراش استفاده شدهاست که در آنها لازم است سرعت حرکت تیغه در حالت بدون بار بیش از سرعت آن در حال باربرداری باشد. Th is conte​nt has been w​ri tten with GSA​ Con​te nt G᠎en er​at or DEMO!

صفحه کلید شامل مجموعه ای از سوییچها است که به یک ریزپردازنده متصل میگردند. کاربران صفحه کلیدهای تصویرساز اغلب ناراحتی فزایندهای را در نوک انگشتان خود حس میکنند که ناشی از فقدان احساس تماس در هنگام تایپ کردن است. برای مثال: بجای استفاده از ماوس برای کلیک کردن روی آیکان This PC، میتوان با فشردن Start و بعد E این کار را در چندین ثانیه سریعتر انجام داد. یک کانکتور رابط مینی-دیآیان (به انگلیسی: mini-DIN) ۶ پایه به رنگ بنفش است که برای اتصال برخی از صفحه کلیدها و موشوارهها به یک رایانهٔ سازگار با پیسی استفاده میشود. فناوری صفحه کلید نوری با استفاده از ابزار انتشار نور و حسگرهای نوری برای شناسایی کلیدها استفاده میکند. با نامهای دیگری همچون صفحه کلیدهای تصویر نوری، صفحه کلید حساس به نور، صفحه کلید تصویری الکتریکی و فناوری تشخیص بهکارگیری کلید نوری شناخته میشود. بیشتر صفحه کلیدهای نوری به دو پرتو نور (پرتو افقی و عمودی) برای شناسایی کلیدهای حقیقی نیاز دارند. حرکات این صفحه فرعی عمدتاً بهوسیله دو صفحه اصلی پیرامون آن یعنی صفحه آمریکای جنوبی و صفحه جنوبگان کنترل میشود. کلیدهای کنترلی شامل کلیدهای کلید گریز(اسکیپ)، کنترل (کلید)، آلت، کلید ویندوز، کلید فرمان، کلید چاپ صفحه، کلید درخواست سامانه (System request) و کلید شکست (Break key) میشوند.

ویندوز شرکت مایکروسافت و مکینتاش و برخی از نسخههای لینوکس شامل صفحه کلیدهای نرمافزاری هستند که توسط موشواره کنترل میشوند. بدین ترتیب ابتدا باید با عکس برداری واضح از کلیدها محل دقیق آنها را شناسایی و ثبت کرده تا پس از درآوردن کلیدها، تمیز کردن بدنه و قراردادن کلیدها دچار جابجایی اشتباه کلیدها نشویم. ۱۵۰۹ - هنری هشتم، پس از مرگ پدرش بر تخت سلطلنت انگلستان نشست. چون استاندارد کردن تعداد و شکل حروف و اعداد و علامات در ماشینهای تحریر فارسی ضروری بود در سال ۱۳۵۲ کمیسیونی از نمایندگان تولیدکنندگان و مصرفکنندگان و برخی اشخاص علاقهمند و خبره تشکیل شد و پس از بررسیهای جامعی که دربارهٔ این موضوع به عمل آورد تصمیم گرفت که اولاً حداقل تغییرات ممکن را در ترتیب حروف و اعداد و علامات به عمل آورد تا تایپیستهایی که به حروف سابق عادت کردهاند دچار سردرگمی نشوند و تعویض سنگین ماشین تحریرهای موجود به مردم و دولت وارد نشود و همچنین حروف، علامات و اعداد در ماشینهای تحریر فارسی از نظر تعداد، شکل و ترتیب استاندارد شوند تا کلیه ماشینهای تحریر که به صورت تجاری وارد کشور میشوند از جهات مذکور یکنواخت گردند و در نهایت استاندارد صفحه کلید ایزیری ۸۲۰ شکل گرفت.

در برخی از مدلهای کیبورد مخصوص تایپ، جایگاهی در قسمت پایین کیبورد تعبیه شدهاست تا کاربران در هنگام تایپ، دست خود را بر روی آن قرار داده و در دراز مدت خستگی کمتری را دربرداشته باشد. سازندگان این نوع کیبوردها امروزه آنها را در مدلهای متنوع و برای طیفهای مختلف کاربران مانند گیمرها، کاربرانی که ارگونومی برایشان اهمیت دارد یا کاربرانی که کارایی کیبورد برایشان مهم است میسازند. آنگاه صفحه کلید با استفاده از دوربین یا حسگر فروسرخ مشخص میکند که انگشت کاربر در کجا حرکت میکند و تا هنگامی شمارش کلیدهای فشرده شده ادامه پیدا میکند که انگشت کاربر عکس تصویرسازی شده را لمس کند. در عین حال جهت کاربران دائمی رایانه نیز استفاده از صفحه کلیدهای NATURAL KEYBOARD توصیه میگردد که کلیدهایی نرم داشته و به دلیل وضعیت خاص قرارگیری کلیدها در شیب، اصول ارگونومیک ۳ گانه به خوبی رعایت میگردد. کیبورد گیمینگ (Gaming Keyboard) کیبوردی است که مخصوص بازی طراحی شده و معمولاً به نورهای RGB مزین است. کیبورد شستی (Thumb-sized keyboard) درتلفن همراههای ساده وجود دارد. بسیاری از تولیدکنندگان این نوع کیبوردها مدعی هستند هر کلید کیبورد تا ۵۰ میلیون بار قابل فشردن است.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از فروشگاه اینتکس مرزداران ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن