آنها بودند پرسیده شد 3 سوالات درباره صفحه اصلی... این است {یک عالی|یک فوق‌العاده|یک فوق‌العاده|یک درس شگفت‌انگیز|یک عالی|یک درس عالی|یک ایده‌آل|یک درس مهم

برخی از صفحه کلیدهای نوری از ساختار کلید ویژهای برای سد کردن نور در یک الگوی معین و اجازه عبور به تنها یک پرت

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

برخی از صفحه کلیدهای نوری از ساختار کلید ویژهای برای سد کردن نور در یک الگوی معین و اجازه عبور به تنها یک پرتو نور در هر ردیف از کلیدها (بیشتر پرتو عمودی) استفاده میکند. عنوان این جانمایی از ابتدای حروف ردیف اول این جانمایی است. اگر برنامهای با رجوع به یک صفحه دزدیده شده عیب صفحه بدهد سیستم عامل میتواند بدون خواندن از حافظه اصلی محتوای آن قاب صفحه را برگرداند این عمل اصطلاحاً بازپسگیری نام دارد. این نوع حافظه سرعت بیشتری از دیسک فیزیکی دارد و نسبت به حافظه اصلی ثبات بیشتری دارد اما محدودیت چرخه نوشتن و خواندن دارد یعنی اگر تحت فشار زیاد مبادلات باشند زود از از بین میروند. صفحهبندی این اجازه را به یک پردازه میدهد که بتواند فضای موجود برای آدرس مجازی و منطقی را به شکلی آدرس دهی و استفاده کند که وابسته به محدودیت آدرس فیزیکی که همان حافظه اصلیست نباشد. اگرچه این زمین لرزهها معمولاً از نظر اندازه کوچک هستند، اما دادهها نشان می دهد که هر از چند گاهی حوادث متوسط تا بزرگی نیز رخ میدهد که میتواند منجر به تخریب قابل توجهی شود. This da​ta has  been do ne by G SA Conte​nt G​en᠎erat​or Dem ov᠎er​sion!

کوبیدگی وقتی روی میدهد که برنامه با دادهساختارهای بزرگ کار میکند و این داده ساختارها مجموعه کاری را افزایش میدهند و باعث بروز عیبهای صفحه متوالی میشوند که در نتیجه سرعت سیستم به شدت افت میکند. تیو به این تهدید نیز محلی نگذاشت؛ در نتیجه وبگاه با ترافیک سنگینی مواجه شد و از کار افتاد. ۱٬۰۰۰ پیکسل آخر در ۱ ژانویهٔ ۲۰۰۶ در ایبی به حراج گذاشته شد و در ۱۱ ژانویه با بالاترین پیشنهاد به قیمت ۳۸٬۱۰۰ دلار به فروش رسید و سود ناخالص ۱٬۰۳۷٬۱۰۰ دلاری را نصیب الکس تیو کرد. صفحهٔ اصلی میلیون دلاری (به انگلیسی: The Million Dollar Homepage) وبگاهی است که ایدهٔ آن در سال ۲۰۰۵ توسط الکس تیو (به انگلیسی: Alex Tew)، دانشجویی از ویلتشر انگلستان، برای تأمین مخارج تحصیلات دانشگاهی خود شکل گرفت. برنامه طراحی میشود. برای افزایش سرعت پاسخ گویی سیستم، سیستم صفحهبندی پیشبینی میکند که کدام صفحات قرار است مورد استفاده قرار بگیرد و آنها را به حافظه اصلی بارگذاری میکند قبل از این که برنامهای به آنها رجوع کند و عیب صفحه رخ دهد. در این روش سعی میشود تا صفحات مورد نیاز قبل از درخواست پیشبینی شوند و به حافظه اصلی بارگذاشته شوند. Data has been g ener ated  by GSA Conte nt G​enerator Dem​ov​ersion.

زمانی که یک برنامه سعی میکند تا به صفحهای دسترسی پیدا کند که در حافظه اصلی موجود نیست پردازنده این ارجاع نامعتبر به حافظه را یک عیب صفحه میشمارد و کنترل از دست برنامه خارج شده و به پردازنده داده میشود. این عمل برای کاهش رخ دادن عیب صفحه انجام میشود. در این نقطه، رخ داد عیبهای صفحه آنقدر زیاد میشود که زمان صرف رفع عیبها میشود به جای انجام کاری که برنامه باید انجام میداد، این وضعیت اصطلاحاً کوبیدگی نام دارد. در داخل جدول آدرس دهی صفحات، صفحات هر پردازه اشاره به یک نسخه از برنامه انجام میدهند در حالی که صفحاتی که به داده اشاره میکنند برای هر پردازه متفاوت هستند. های متعددی باشد، که هر یک قسمت واحد از حافظه را در زمانهای مختلف اشغال میکنند. پس از گذشت مدتی از شروع برنامهها رایج است که اکثر برنامهها روی قسمت کوچکی از صفحات کد و داده فعالیت کنند، تا کل حافظه مورد نیاز آن خود.

این عمل تعداد آزادسازی را برای آزاد کردن قاب صفحاتی که پس از شروع یک برنامه نیاز داریم تا آزاد کنیم، نمایندگی اینتکس کم میکند. در این صورت باید قبل از آزاد کردنش داده آن را در ریسک بنویسیم. با رشد روزافزون این دانشنامه گردانندگان آن در بنیاد ویکیمدیا چندین پروژهٔ مشابه دیگر همچون ویکیواژه، ویکیکتاب، ویکیگفتاورد، ویکیخبر، ویکیدانشگاه، ویکیسفر، ویکیداده و ویکیگونه را پدیدآوردند. صفحات پوستهٔ زمین (به انگلیسی: تکتونیک) به این دلیل قابلیت حرکتی دارند که سنگکُرههای پوشانندهٔ سطح زمین دارای جِرم حجمی و نیروی بیشتری در مقایسه با لایههای زیرینِ خود به نام سستکُره هستند. صفحاتی که بیشتر از باقی صفحات مورد دسترسی قرار میگریند مجموعه کاری نام دارند. از اشکالات این برنامه، مانند سایر برنامههای آفیس، علاوه بر قیمت زیاد و برخی مشکلات امنیتی، غیرقابل دسترس بودن کد اصلی برنامه است که در مواردی، کاربران حرفهای نیاز به تغییر آن دارند. حال اگر برنامه دیگری بخواهد به صفحه مذکور که آزاد شدهاست دسترسی پیدا کند عیب صفحه بروز خواهد کرد زیرا محتوای مدنظر دیگر در حافظه اصلی نیست و در دیسک ذخیره شده. یک سری از سیستم عاملها به شکل دورهای دنبال صفحاتی هستند که اخیراً مورد ارجاع قرار نگرفتهاند و این صفحات را آزاد کرده و به لیست صفحات آزاد اضافه میکنند این عمل اصطلاحاً دزدی صفحه نام دارد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن