6 روش‌ها درباره تقویت خودرو دوست داشتی می دانستی زودتر

پلیمر اتصال اغلب یک رزین ترموستیک مانند اپوکسی است، اما گاهی دیگر از پلیمرهای گرماسخت یا ترموپلاستیک مانند پل

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

پلیمر اتصال اغلب یک رزین ترموستیک مانند اپوکسی است، اما گاهی دیگر از پلیمرهای گرماسخت یا ترموپلاستیک مانند پلی استر، وینیل استر و نایلون استفاده میشود. گونهای دیگر از این محصول با (نام اختصاری CFRPs) هزینهٔ بسیار بالایی برای تولید میطلبد اما با توجه به استحکام و وزن معقولی که نسبت به استحکامش دارد و همینطور در مبحث استحکام ویژه مورد بهرهبرداری میتواند قرار بگیرد که به عنوان مثال برنامههای هوافضا، مهندسی خودرو، وسایل ورزشی و تعداد فزایندهای از دیگر برنامههای کاربردی مصرفکننده و فنی را میتوان نام برد. همچنین به دلیل سبک بودن وزن خودرو را کم کرده و بازدهی موتور را افزایش می دهد. در مسابقات رالی احتمالا مشاهده کرده اید که شیشه استفاده نشده. گرانتر بودن تیبا ۲ بخاطر ظاهر جدید و امکانات بیشتر آن از قبیل آینههای برقی، شیشه عقب برقی، رینگ اسپرت، بازار خرید و فروش بهتر، تنوع رنگی بیشتر، صندلیهای عقب تاشو، ریموت صندوق پران روی سوییچ و غیره است. به طور کلی تیونینگ کردن یعنی ارتقا دادن بخش های مختلف خودرو مثل: قدرت موتور، ظاهر خودرو، و ایجاد تغییرات در سایر بخش های خودرو اسـت.تیونینگ خودرو را به طور خلاصه میتوان بعنوان ارتقا دادن مشخصات فنی و ظاهری یک خودرو تعریف کرد.در واقع هنگامی که از تیونینگ یک خودرو صحبت می کنیم منظور اصلی تغییر ظاهر، تقویت موتور و مشخصات فنی یا ایجاد تغییرات مهم در سایر بخشهای آن خودرو اسـت.بـه گونهای کـه در پایان کار خودروی مورد نظر بـه خودروی جدیدی تبدیل می شود. بنابراین در صورت تقویت زیاد موتور، باید دیگر سیستم ها نیز متنسب با آن تقویت گردند. استفاده از لوله ها و مخازن استیل که صیقلی باشند نیز اثر تقویتی را دو چندان می نماید. برای تقویت سیستم اگزوز میتوان از لوله های اگزوز اسپرت که قطر بیشتری دارند و همینطور مبدل کاتالیزرو آن ها ارتقا یافته است استفاده نمود. این اثر بخشی به مقاومت روان کننده ها در برابر فشار شدید و گرما بستگی دارد. تا مقاومت کمتری در برابر جرقه ایجاد شود و در نهایت موتور خودرو پر قدرت شود. بیشتر صندلیهای اتومبیل از مواد ارزان ولی بادوام ساخته میشوند که بتوانند تا جای ممکن مقاومت نمایند. وسایل نقله بستهای که فاقد ستون B یاشند، بهطور گستردهای با نام سقف سخت شناخته میشوند و تاکنون به دو شکل دو یا چهار در و در قالب مدلهای کوپه، سدان و استیشنواگن موجود بودهاند. طراحی درها و سقف یک خودرو، بهعنوان پرهزینهترین بخشهای بدنه جهت توسعه یا بازسازی، مهمترین فاکتور جهت برآورده کردن استانداردهای ایمنی و تصادف است. طرحهای بدون ستون B یا میانی در پشت درهای جلو برای پشتیبانی سقف خودرو، میدان دید بیشتری را برای سرنشینان خودرو فراهم میکنند، با این حال لازم است که سازههای زیرین بدنه جهت افزایش استحکام ساختاری خودرو تقویت شوند. این میزان همچنین در کل شهر مادرید ۹ درصد برای نیتروژن اکسید و ۲ درصد برای کربن دیاکسید ثبت شد و روندی کاهشی داشت. پس از بحرانهای نفتی دهه ۱۹۷۰ میلادی این شهر از منظر اجرای سیاستهای حمایتی ضد خودرو، بسیار افراطیتر نسبت به شهرهای دیگر عمل کرد و تعداد دوچرخههای موجود در این شهر هماکنون از تعداد خودروهای آن بسیار بیشتر و ۶۲ درصد شهروندان این شهر با دوچرخه به حملونقل خود میپردازند.

علاوه بر این، برنامههای آتی اجرای «سوپر بلوکها» در بارسلون میتواند میزان جمعیت مسکونی در معرض آلودگی صوتی بیش از ۶۵ دسیبل را از ۴۲٫۵٪ به ۲۶٫۵٪ درصد کاهش دهد. به عنوان بخشی از طرح تحرک شهری شورای شهر بارسلون در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۹ فضای ویژه برای عابران پیاده در بلوکهای شهری ایجاد شد و عمده طراحان آن را با عنوان و نام «سوپر بلوک» میشناسند. همهٔ نوشتهها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ برای جزئیات بیشتر شرایط استفاده را بخوانید. مصدر فلسفه بدون خودرو را به عنوان بخشی از اساس بنیادی خود یعنی شهر زیستمحیطی پذیرفت. دنیاگیری کووید-۱۹ باعث ایجاد پیشنهادهایی برای تغییر بنیادی در سازمان و ساختار این شهر شد. این کار البته باعث مقدار کمی آلودگی و آسیب به موتور میشود اما برای کسانی که دوست دار سرعت و شتاب هستند، کاربرد دارد. اما این روش ها کدامند؟ اما تاثیر زیادی در قدرت موتور خودروی شما دارد. جایگزین موتور قدیمی OHGV II شده است. در حالی که فولاد و بسیاری دیگر از فلزات ساختاری و آلیاژها دارای محدودیتهای استقامتی قابل برآورد هستند، حالت شکست پیچیده کامپوزیتها به این معنی است که ویژگیهای شکست خستگی CFRP برای پیشبینی و طراحی آن دشوار است. احیای فضا افراد را تشویق میکند تا از نظر فیزیکی و در زمان رفت و آمد، ورزش یا زمان صرف شده برای اوقات فراغت فعالتر باشند. محیط این بلوکها به روی همه خودروها و اتوبوسهای شهری بازمیماند، در حالی که در فضای داخلی این بلوکها فقط اجازه تردد به با حداکثر سرعت ۱۰ مایل در ساعت به افراد و ترافیک محلی داده میشود. این خودرو بر خلاف نسل قبلی ، دیفرانسیل جلو است که حذف دیفرانسیل و گاردان از عقب خودرو باعث میشود فضای کابین بازتر شده و بتوان لاستیک زاپاس را به زیر فضای بار انتقال داد. روان کنندههای مصنوعی اصطکاک را کاهش میدهند و باعث افزایش عمر کلی موتور خودرو خواهند شد. تزریق مقادیری آب به صورت اسپری شده در داخل مانیفولد ورودی موتور نیز مخلوط سوخت و هوا را خنکتر میکند و در نتیجه راندمان حجمی موتور بهبود مییابد. همانطور که گفته شد، هر چه میزان هوای ورودی بیشتر باشد؛ عمل احتراق بهتر انجام می شود. در انگلستان مردم استقبال خوبی از اتومبیل به عمل نیاوردند و میگفتند که حمل و نقل به وسیلهٔ چهار پا بهتر است نتیجتاً اتومبیل در آنجا ممنوع گردید ولی در سال ۱۹۰۵ دولت انگلیس سفارش خرید اتومبیل را به یک شرکت انگلیسی داد. سامانه صوتی خودرو (انگلیسی: Vehicle audio) تجهیزات نصبشده در یک خودرو یا وسیله نقلیه دیگر برای سرگرمی و گرفتن اطلاعات برای سرنشینان خودرو است. لوئی رنو از یک محور برای انتقال حرکت به چرخهای عقب استفاده کرد و در مسیر آن قفل گاردان به کار برد تا ارتعاشات تعلیق مستقل عقب بر محور محرک را حذف نماید. این خودرو تا سال ۱۳۹۹ با موتور روآ سال محور عقب بوده و از سال ۱۴۰۱ با موتور XU7 پلاس محور جلو میباشد. نخستین سواریهای عملی که موتور بنزینی توان آنها را فراهم میساخت، در سال ۱۸۸۶ میلادی ایجاد شده و سازندگان عمده آن کارل بنز و گوتلیب دایملر میباشند که جدا گانه کارمیکردند.

دو نفر به نامهای گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ که هر دوی آنها از اتو تجربه اندوزی کرده بودند در شهر اشتوتگارت در سال ۱۸۸۲ کارگاهی دایر نمودند و پس از گذشت یکسال اولین موتور خود را عرضه نمودند. این مدل از شهرها طرفداران بسیاری در بعضی از جنشهای اجتماعی همچون جنبش بدون خودرو پیدا کرده و تبدیل به یک موضوع درخور توجه در سیاست شدهاست. گرچه صنعت خودرو در آلمان متولد شد و در فرانسه رشد پیدا نمود ولی در کشورهای انگلیس و آمریکا پیگیری بیشتری نسبت به ان به عمل آمد. یکی از مهمترین قطعاتی که منجر به بهبود یافتن عمل احتراق می شود، تعویض شمع خودرو است. که همانطور که گفته شد؛ این عمل باعث افزایش توان و قدرت موتور اتومبیل شما می شود. این تغییرات باعث شده تا خودرو شتاب و کشش بهتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد. The Guardian (به انگلیسی). Journal of the Transportation Research Board (به انگلیسی). مکانیابی این امکانات، با توجه به میزان استفاده شهروندان از آنها صورت میگیرد؛ بهطوریکه پرمصرفترین امکانات، نزدیکترین نقاط به مرکز شهر باشد. با توجه به رشد چشمگیر دانش و صنعت الکترونیک در سالهای اخیر، امروزه میتوان اینگونه بیان نمود که تمام فناوریهای پیشرفته مورد استفاده در خودروها، برای نیل به عملکرد مطلوب، از سیستمهای کنترل الکترونیکی خودرو یا سیستمهای مکاترونیکی خودرو استفاده میکنند. الیاف کربنی نخهای رشتهای بیشتر میتوانند برای بهبود کیفیت حمل و نقل بهبود یابند و سپس به زخمها متصل شوند از این الیاف، ورقهٔ یک طرفه ایجاد میشود. اگر لاستیک های خودرو با کیفیت باشند، به سرعت و عملکرد خودرو کمک میکنند. اگر قصد دارید تا خودروی خود را در بهترین شکل ممکن تیونینگ کنید، حتما باید این چیپ را با یک نمونه اسپرت آن تعویض کنید.در شرایط معمول نیز می توانید از یک متخصص بخواهید تا این چیپ را دوباره برای شما تنظیم یا ریمپ کند و شرایط اسپرت تری را به آن تحمیل کند تا در مواقعی که نیاز به قدرت و سرعت بیشتری دارید، ECU بتواند این میزان قدرت را با باز کردن دریچه های هوا، افزایش میزان پاشش سوخت در انژکتور و سایر موارد، به خودرو کمک نماید. چیپ ست ecu همان کامپیوتر خودرو است که تمامی قسمت های خودرو را کنترل می نماید.

چک کردن قطعات مصرفی خودرو توسط کارشناس میتواند شما را از مشکلاتی که ممکن است خودتان متوجه آن نباشید آگاه کند. کامپیوتر خودرو یا ECU یکی از مهمترین قطعات خودروهای امروزی می باشد که تقریبا تمامی رفتارها و حرکات اتومبیل را کنترل می کند.این قطعه طوری برنامه ریزی شده است تا همواره خودرو را در شرایط معمول خود نگاه دارد. و حذف خودرو یکی از عناصر کلیدی آن میباشد. با همکاری این شرکت، حجم موتور پراید از ۱۳۰۰ سی سی به ۱۵۰۳ سی سی و نسبت تراکم آن، از ۸/۵ به ۹/۷ افزایش یافتهاست و حداکثر توان آن به ۸۷ اسب بخار رسیدهاست که توان خروجی پایینی برای یک موتور ۱۵۰۰ سی سی است. توجه داشته باشید که هر چه وزن خودرو کمتر باشد، توان و قدرت موتور بیشتر می شود. جنس های فیبر کربن، آلیاژهای آلومنیوم که سبک تر هستند سبب کاهش وزن خودرو خواهند شد. بدون نگرانی می توانید روش های تقویت موتور خودرو را انجام دهید. یک، ایجاد تغییرات فنی در موتور ماشین و دو، بررسی سیستم ترمزگیری و کنترل ماشین می باشد. با توجه به علاقه روزافزون به تقویت خودرو و با در نظر گرفتن اینکه ضمانتنامه خودرو توسط شرکتهای تولیدکننده خودرو در صورت تغییرات یا اصطلاحاً تیونینگ خودروها توسط شرکتهای تیونر ابطال میگردد، شرکتهای تولیدی (مانند نیسان با بخش نیسمو، یا بامو با بخش اِم و …) از شرکتهای تیونر در داخل و زیر نظر شرکت تولیدکننده استفاده و بدون ابطال گارانتی اقدام به تقویت یا اصطلاحاً تیونینگ خودرو توسط شرکت تیونر زیر مجموعه خود نمودند. مدلهای آ اِم گِ قیمت بیشتر و عملکرد بالاتر نسبت به خودروهای سری مرسدس دارند. مرسدس-آ اِم گِ (به آلمانی: Mercedes-AMG GmbH) که بیشتر بانام اختصاری AMG (تلفظ آلمانی: آ اِم گِ؛ تلفظ انگلیسی: اِی اِم جی) شناخته میشود، در سال ۱۹۶۷ با نام AMG Motorenbau und Entwicklungsgesellschaft mbH (به انگلیسی: AMG Engine Production and Development, نوربرت پرفورمنس Ltd.) توسط مهندسین اسبق شرکت مرسدس بنز در شهر بورگشتن در نزدیکی اشتوتگارت در کشور آلمان تأسیس شد. در این کشور تمایلی برای معرفی یک مدل جدید شهر بدون خودرو وجود دارد که امکان بهبود کیفیت زندگی را فراهم میکند و در عین حال نیازهای لجستیکی و آمادی همه ساکنان و شهروندان را برآورده میکند. بدنه این خودرو، توسط استودیو طراحی ایتال دیزاین در کشور ایتالیا انجام شدهاست. شهر بزرگ چین، نمونه دیگری از یک شهر تازه توسعه یافتهاست که با اصول شهری بدون خودرو طراحی شدهاست. گذار به شهر بدون خودرو بهطور قابل توجهی ازدحام ترافیک را در این شهر کاهش داده و استفاده از سایر روشهای حمل و نقلی جایگزین مانند دوچرخه و حملونقل عمومی افزایش یافتهاست. بهطور کلی گذار به یک شهر بدون خودرو فرآیندی تدریجی است و نیازمند بهبود و تشویق روشهای حملونقلی جایگزین خودرو و تشویق به استفاده کمتر از خودرو میباشد. این مطالعه میتواند ضرورت ایجاد پارکینگ کافی در نزدیکی این مناطق را نشان دهد و ممکن است به عنوان نکته ضعفی در این مدل دیده شود. چرا که این روش ها ربطی به مدل موتور و دیگر قطعات موتور ندارد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402